کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت گوشت رکورد زد

23 فروردين 1397 ساعت 2:32

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در سال جاری دوباره 2 هزار تومان گران شده و به قیمت هر کیلوگرم 47 هزار تومان تا 48 هزار تومان در شهر تهران رسیده است.


 قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در سال جاری دوباره 2 هزار تومان گران شده و به قیمت هر کیلوگرم 47 هزار تومان تا 48 هزار تومان در شهر تهران رسیده است.
به گزارش تسنیم، وی افزود: گوشت قرمز وارداتی نیز به‌قیمت هر کیلوگرم 33 هزار تومان به‌صورت گرم در بازار توزیع می‌شود و مردم می‌توانند این محصول را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و برخی از واحدهای صنفی منتخب خریداری کنند.
خروج دام زنده از کشور عامل افزایش قیمت
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: توزیع گوشت گوسفندی وارداتی تا حدودی قیمت گوشت قرمز را در بازار کنترل کرده است و در صورتی که این گوشت توزیع نمی‌شد اکنون قیمت گوشت قرمز داخلی به‌مراتب بیشتر بود.
وی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی ایرانی در بازار گفت: عرضه گوشت گوسفندی داخلی در بازار کاهش‌یافته است و بخشی از دام زنده ما از مرزها خارج‌ شده و به سایر کشورها می‌رود.
چگونگی تشخیص گوشت وارداتی از داخلی
ملکی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان فروش گوشت گوسفندی وارداتی ــ که قیمت کمتری دارد ــ به‌جای گوشت داخلی وجود دارد یا خیر ضمن تأیید این امر گفت: این تخلف بستگی به انصاف فروشندگان دارد.
وی درباره چگونگی تشخیص ایرانی بودن گوشت‌های گوسفندی، اظهار داشت: برخی از افراد که تجربه لازم را دارند از بافت گوشت می‌توانند به ایرانی بودن یا وارداتی بودن آن پی ببرند؛ همچنین باید توجه داشت که به‌روی گوشت تولید داخل برچسب رهگیری و همچنین مهر مثلثی آبی‌رنگ سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد اما مهر گوشت‌های وارداتی مستطیل‌شکل و با رنگ‌های گوناگون است.


کد مطلب: 84777

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84777/قیمت-گوشت-رکورد-زد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir