۰
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۴

ایران تا ۷۵ سال بعد از عربستان نفت دارد

بانک جهانی پیش بینی کرد ذخایر نفتی ایران ۱۵۵ سال دیگر دوام می آورد که ۷۵ سال بیشتر از طول عمر ذخایر نفتی عربستان است.
بانک جهانی پیش بینی کرد ذخایر نفتی ایران ۱۵۵ سال دیگر دوام می آورد که ۷۵ سال بیشتر از طول عمر ذخایر نفتی عربستان است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت درحال تغییر ملت ها» پیش بینی کرده است ذخایر نفتی ایران 155 سال دیگر دوام بیاورد.
برآوردهای این نهاد بین المللی نشان می دهد در میان کشورهای بزرگ نفتی، ذخایر نفتی ونزوئلا دیرتر از همه به پایان می رسد. پیش بینی شده است 345 سال دیگر ذخایر نفت این کشور به اتمام برسد. پس از ونزوئلا، لیبی قرار دارد و 275 سال طول خواهد کشید تا ذخایر نفت لیبی به پایان برسد.
بر اساس این گزارش ایران پس از ونزوئلا و لیبی در رتبه سوم از نظر میزان پایداری ذخایر نفتی خود در میان کشورهای بزرگ نفتی قرار دارد. پس از ایران کانادا قرار دارد و پیش بینی شده است ذخایر نفتی این کشور نیز 130 سال طول بکشد.
این گزارش طول عمر ذخایر نفتی عراق را 110 سال، کویت 98 سال، امارات 97 سال، عربستان 80 سال، قطر 49 سال، نیجریه 48 سال و الجزایر را 40 سال پیش بینی کرده است.
میزان طول عمر ذخایر نفتی در برخی کشورهای کوچک تولیدکننده نفت نیز در این گزارش ذکر شده است. بر اساس این گزارش ذخایر نفتی سوریه 260 سال، اسلواکی 170 سال، تاجیکستان 158 سال، اردن 135 سال و همچنین قزقیزستان 113 سال داوم می آورد.
برآوردهای بانک جهانی در خصوص طول عمر ذخایر نفتی کشورهای جهان بر پایه میزان تولید و میزان ذخایر اثبات شده فعلی آن ها انجام شده است.
کد مطلب: 84813
برچسب ها: نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *