کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح ترافیک جدید تهران به تعویق افتاد

26 فروردين 1397 ساعت 12:31

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اعلام زمان ثبت‌نام متقاضیان طرح ترافیک، گفت:‌ زمان اجرای طرح در ابتدا 15 روز به تعویق افتاد، سپس با توجه به ثبت نام دیرهنگام از متقاضیان، تعویق مجدد 10 روزه اعلام شده است، در خوش بینانه ترین حالت این طرح از 10 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به اعلام زمان ثبت‌نام متقاضیان طرح ترافیک، گفت:‌ زمان اجرای طرح در ابتدا 15 روز به تعویق افتاد، سپس با توجه به ثبت نام دیرهنگام از متقاضیان، تعویق مجدد 10 روزه اعلام شده است، در خوش بینانه ترین حالت این طرح از 10 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، الهام فخاری در پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر، با اشاره به لزوم صیانت از حقوق شهروندان، گفت: «همانگونه که پیش بینی می شد آمادگی های لازم برای اجرای دقیق مصوبه طرح ترافیک شورای شهر به موقع مهیا نشد. لذا با وجود کاستی های موجود و در راستای صیانت از حقوق شهروندان مشمول این طرح، ضرورت توجه ویژه، پایش گام به گام و نظارت دقیق برای اجرای دقیق طرح آن را متذکر می‌شوم.»
وی با اشاره به اعلام زمان ثبت‌نام متقاضیان گفت:‌ زمان اجرای طرح در ابتدا 15 روز به تعویق افتاد. سپس با توجه به ثبت نام دیرهنگام از متقاضیان، تعویق مجدد 10 روزه اعلام شده است. در خوش بینانه ترین حالت این طرح با 25 روز تأخیر و از 10 اردیبهشت ماه آغاز می شود. این تأخیر زمانی نزدیک به یک دوازدهم سال است.
در مدت زمان شروع سال جدید تا شروع اجرای طرح ترافیک جدید، رانندگان دارندگان طرح ترافیک 96 می‌توانند، با اعتبار قبلی در محدوده طرح تردد کنند.
این عضو شورای شهر ضمن اشاره به این موضوع، ادامه داد: افزایش مدت اعتبار طرح قبلی برای دارندگان طرح ترافیک سال 96 بدون دریافت هیچگونه هزینه ای از آنان، ضرر و زیان نسبتاً قابل توجهی را به مدیریت شهری تحمیل خواهد کرد. ضروری است طی گزارشی فنی و کارشناسی دلایل ایجاد این تأخیر به شورا ارائه گردد.
وی همچنین ضمن بیان نارضایتی‌های مردمی در این زمینه ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی در کمیته اجتماعی جوامع، انجمن‌ها و تشکل های صنفی و مدافع گروه ها و اقشار اجتماعی از جمله خبرنگاران، معلولین و ... با اظهار نارضایتی از شرایط و ضوابط اعلام شده، از عدم هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک با آنان حکایت می‌کنند. ضروری است گزارشی از هماهنگی با این نهادهای اجتماعی به شورا ارائه شود.
این عضو شورا ادامه داد: با توجه به تعریف دیرهنگام و عجولانه فرایندها و ضوابط اجرای طرح به ویژه برای شهروندان، ضروری است در اولین فرصت تا قبل از زمان اجرای طرح، گزارشی از اقدامات انجام یافته در خصوص تهیه و ابلاغ فرایندها، ضوابط و شرایط استفاده از طرح برای شهروندان، اقشار خاص، اشخاص حقوقی و .... به شورا ارائه شده و به سؤالات اعضا در این خصوص پاسخ داده شود. شرایط دریافت خدمات توسط خبرنگاران، معلولان، شخصیت ها، آژانس های تاکسی سرویس شهری بخش خصوصی و .... از آن جمله هستند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی در انتها نیز خواستار ارائه گزارش از نحوه عملکرد زیر ساخت‌های فنی برای کنترل ورود ماشین‌ها به محدوده طرح، گفت: ایجاد و یا تکمیل زیرساخت‌های فنی از قبیل دوربین‌های کنترل ورود به طرح، دیرهنگام و در محدوده زمانی ناکافی انجام یافته است. لذا ضروری است به منظور حصول اطمینان اعضای شورا از صحت کارکرد این تجهیزات شرح کامل اقدامات و نتایج آزمون‌ها و تست‌های فنی به شورا ارائه شود.


کد مطلب: 84853

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84853/اجرای-طرح-ترافیک-جدید-تهران-تعویق-افتاد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir