۰
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹

رویکرد کلی در ملاقات مردمی حل مشکل است

سرپرست شهرداری تهران صبح امروز با حضور در شهرداری منطقه 5 ضمن شرکت در جلسه ملاقات مردمی با شهروندان، از بخش های مختلف و معاونت های شهرداری این منطقه بازدید کرد.
سرپرست شهرداری تهران صبح امروز با حضور در شهرداری منطقه 5 ضمن شرکت در جلسه ملاقات مردمی با شهروندان، از بخش های مختلف و معاونت های شهرداری این منطقه بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، سمیع الله حسینی مکارم در بخش ابتدایی بازدید خود از شهرداری منطقه پنج در جلسه ملاقات مردمی شهروندان با شهردار منطقه حضور یافت و از نزدیک به بررسی مسایل و مشکلات شهروندان پرداخت.
ساخت و سازهای صورت گرفته در سرای محله، جرایم دیرکرد عوارض شهری، صدور پروانه ساختمانی، آراء کمیسیون ماده 100، مصوبات شورای معماری منطقه، پلمب واحد های متخلف و محاسبه عوارض ساخت و ساز از جمله پرونده هایی بود که در جلسه ملاقات مردمی با حضور حسینی مکارم مورد بررسی قرار گرفت. همچنین سرپرست شهرداری تهران ضمن اشاره بر رعایت قانون و تمرکز بر مفاد قانونی بر ضرورت رسیدگی به مسایل شهروندان تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از بازدید خود در طبقات مختلف ساختمان شهرداری منطقه 5 حاضر شد و ضمن بازدید از معاونت ها، ادارات و بخش های مختلف شهرداری منطقه از نزدیک با کارمندان به گفت و گو پرداخت.  
سرپرست شهرداری تهران همچنین با حضور در میان ارباب رجوع و در جریان گفت و گوی مستقیم با شهروندان، روند فعالیت بخش های مختلف شهرداری و رضایتمندی شهروندان را ارزیابی کرد.
وی در ادامه با حضور در بازرسی و حراست شهرداری منطقه پنج به بررسی روند کاهش میزان تخلفات، سالم سازی فضای اداری، نحوه ارتباط کارکنان با ارباب رجوع و مکانیزم های اجرایی در راستایی شفافیت و فساد ستیزی پرداخت.
حسینی مکارم در بیان ارزیابی خود از نحوه فعالیت شهرداری منطقه 5 گفت: در جریان این بازدید رسیدگی به امور مردم خوب بود و مسئولان نیز با سعه صدر، به مشکلات مردم توجه می کردند؛ علاوه بر این رویکرد کلی نیز رویکرد حل مشکل بود. البته این وظیفه همه ما به شمار می رود که ارباب رجوع را تکریم کرده و رضایتمندی شهروندان را داشته باشیم.
وی با اشاره به گفت و گوی مستقیم خود با تعداد زیادی از شهروندان در شهرداری منطقه، عنوان کرد: فرایندهای انجام کار خوب است اما باید اصلاحاتی را در مجموعه فعالیت ها، به ویژه در بخش شهرسازی در کل شهرداری انجام دهیم. 
مکارم ادامه داد: در گذشته یک برون سپاری در بخش شهرسازی به دفاتر خدمات الکترونیک صورت گرفته و قرار بود که فرایندهای انجام کار را پیگیری کنند تا در نهایت شهروندان به بخش شهرسازی شهرداری مراجعه نکنند، اما متاسفانه کارآمدی مدنظر حاصل نشده است. از این رو طبیعی است که باید درباره دفاتر خدمات الکترونیک یک بررسی مجدد صورت گیرد.
سرپرست شهرداری تهران یادآور شد: تصور بوده است که وقتی این موضوع برون سپاری می شود، نیروی انسانی مربوطه هم متعاقب آن باید به دفاتر خدمات الکترونیک بروند اما متاسفانه به دلیل عدم کارایی قابل انتظار، این اتفاق صورت نگرفته است. 
بر اساس گزارش شهرنوشت، وی خاطرنشان کرد: ما دفاتر خدمات الکترونیک متعهدی هم داریم که نقاط مثبتی هم دارند اما در مجموع به نظر می‌رسد کار به طور کامل و احسن در دفاتر خدمات الکترونیک انجام نمی‌شود و به این ترتیب شهرداری مناطق مکلف هستند تا دوباره مردم را پذیرا باشد. بنابراین باید یک تجدید نظر و بررسی مجدد درباره فرایندهای انجام کار در بخش شهرسازی انجام شود و مهندسی مجددی صورت گیرد تا کار خیلی چابک تر، سبک تر و روان تر دنبال شود و افراد دارای مدارک و مستندات کامل، در گیر و دار مسایل اداری قرار نگیرند.
کد مطلب: 84967
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *