کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری مهمترین خواسته های مردم منطقه 17

28 فروردين 1397 ساعت 18:54

جلسه رسیدگی اداری به مشکلات مردم منطقه‌ ۱۷ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم بلنگررگزار می‌شود، دوشنبه ۲۷ فروردین، درفرمانداری تهران با حضور مسوولان اجرایی منطقه 17، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افشین حبیب‌زاده، مجید فراهانی و خانم نژاد بهرام ازاعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.


جلسه رسیدگی اداری به  مشکلات مردم منطقه‌ ۱۷ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۷ فروردین، درفرمانداری تهران با حضور مسوولان اجرایی منطقه 17، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افشین حبیب‌زاده، مجید فراهانی و خانم نژاد بهرام ازاعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۱۷ و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در این جلسه ابتدا مشکلات مردم منطقه 17 که در مسجد جامع ابوذر بیان شده بود مطرح گردید. دکل‌های مخابراتی غیر مجاز، بافت فرسوده بالا، کمبود سرانه‌های آموزشی و فضای سبز از جمله مسائل عمده منطقه ۱۷ است.
حاجی سلطانی رئیس آموزش وپرورش منطقه ۱۷ ضمن تشریح وضعیت آموزشی منطقه گفت: متراکم‌ترین منطقه از نظر فضای آموزشی منطقه ۱۷ است. کمبود مدارس و افزایش دانش آموز موجب ایجاد وضعیت بحرانی از نظر میزان تراکم دانش‌آموزان در فضای آموزشی شده که نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی در راستای ساخت فضای آموزشی جدید است.
وی افزود:‌ ۴۰٪ مدارس منطقه دارای بافت فرسوده و یا فضای غیر استاندارد هستند. کمبود فضا در برخی مدارس منطقه در حدی است که دانش آموزان در زنگ تفریح مجبور به نشستن در حیاط مدرسه هستند تا برخوردی رخ ندهد.
علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ۱۷ کوچک‌ترین، پرتراکم‌ترین و کوچک مقیاس ترین منطقه از نظر مسکونی در تهران است. کمبود سرانه‌های عمومی در این منطقه یکی از مشکلات اصلی است که نشان می‌دهد شهرداری تهران باید نگاه ویژه ای به منطقه ۱۷ داشته باشد.
فرهادی فرماندار تهران طی سخنانی گفت: هفته آینده شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تهران با حضور استاندار و مسئولان اجرایی تهران برگزار می‌گردد. اطلاعاتی که در جلسات مناطق ۲۲گانه تهران از مشکلات و مسائل عمده شهر به دست آورده‌ایم در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم گره ای از مشکلات شهر باز کنیم.
وی افزود: مسائل مطرح شده در این جلسه در دبیرخانه مربوط به رفع مشکلات مناطق ۲۲گانه تهران دنبال شده و تا حصول نتیجه و دریافت گزارش از روند حل مشکلات از سوی فرمانداری تهران پیگیری خواهد شد.
فرماندار تهران افزود:‌ شهرداری تهران باید برای منطقه ۱۷ برنامه بلند مدت داشته باشد و طراحی معماری این منطقه بازطراحی شود تا امکان ایجاد فضاهای عمومی درخور جمعیت این منطقه فراهم شود. تعداد مساجد و حسینیه‌ها دراین منطقه بسیار زیاد است که نشانه دینداری مردم منطقه است. البته باتوجه به جمعیت زیادعلاقمندان به مطالعه و نخبگان در منطقه ۱۷ افزایش فضاهای آموزشی و عمومی نیز ضروری به نظر می‌رسد.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به دعای این عید گفت: امیدواریم الگوی همه ما معصومین باشند که در این ماه شعبان متولد شده‌اند. ماه شعبان تنها ماهی است که ما در آن ایام شهادت امامان را نداریم بلکه همه ایام این ماه شادی و شعف است و از ابعاد وجودی این بزرگواران میزان خدمات فکری و فرهنگی است که در زمینه اجتماعی انجام داده‌اند.
عضو فراکسیون امید با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) افزود: «اگر مردم به شما مراجعه می‌کنند به این معناست که خداوند شما را دوست دارد و هرگز نباید آزرده خاطر شوید». لطف خداوند متعال شامل حال ما شده که در مجلس، دولت و دستگاه‌های اجرایی به مردم خدمت می‌کنیم و در این راه باید از ائمه (ع) الگو بگیریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شهرت منطقه ۱۷ به «دارالشهدا» گفت: از همینجا به قدرت‌های خارجی که فکر می‌کنند با تهدید و زیاده‌گویی می‌توانند ملت ایران را از اصول خود و دفاع از مظلومین عقب برانند، پیام می‌دهیم این ملت علی رغم همه مشکلات داخلی بر اصول و ارزش‌های خود محکم ایستاده و دربرابر قدرت‌های خارجی کمر خم نخواهد کرد.
دکتر کواکبیان در خصوص مشکلات منطقه۱۷ گفت: یکی از گلایه‌های اصلی مردم منطقه که در جلسه عمومی نیز عنوان شد، عدم وجود دفتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در منطقه ۱۷است.
آثار تحول و رسیدگی دولت به نوسازی بافت‌های فرسوده باید در این منطقه نمایان شود، با توجه به حجم بالای بافت فرسوده در منطقه ۱۷، شتاب گرفتن این طرح علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات مردم این منطقه می‌تواند زمینه ساز اشتغال‌زایی نیز باشد.
وی افزود: واگذاری زمین 27 هکتاری از سوی اداره راه و شهرسازی استان تهران به شهرداری و تعیین تکلیف قانونی حریم ریل آهن که مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده است را باید حتما پیگیری کنیم کما اینکه وزارت آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای به منطقه 17 تهران داشته باشد.
 


کد مطلب: 85091

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85091/پیگیری-مهمترین-خواسته-های-مردم-منطقه-17

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir