۰
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶

استرداد فقط 60مورد از املاک نجومی

معاون اجرایی شورای شهر تهران اظهار داشت: براساس گزارشی که به دستم رسیده است در مدیریت شهری گذشته ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده است که تاکنون تنها ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که املاک نجومی به آنان واگذار شده است، منتشر خواهیم کرد.
استرداد فقط 60مورد از املاک نجومی
معاون اجرایی شورای شهر تهران اظهار داشت: براساس گزارشی که به دستم رسیده است در مدیریت شهری گذشته ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده است که تاکنون تنها ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که املاک نجومی به آنان واگذار شده است، منتشر خواهیم کرد.
محمود میرلوحی (معاون اجرایی شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت تخلفات مدیریت شهری گذشته، ‌به ماجرای املاک نجومی اشاره کرد و گفت: ما در حال پیگیری طرحی در این رابطه هستیم و توصیه می‌کنم تا قبل از آنکه این طرح به مرحله اجرا دربیاید، افرادی که یک سری از املاک شهرداری در اختیارشان است، خودشان پیشقدم شده و املاک را پس دهند. براساس گزارشی که به دست من رسیده تاکنون ۶۰ مورد ملک مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که ۶۷۰ ملک نجومی را گرفته‌اند، منتشر خواهیم کرد.
استراد ۶۰  ملک نجومی
وی ادامه داد: این املاک در گزارش و سند تحویل و تحول آقای نجفی هم ذکر شده بود و بعد هم مشخص شد که تعدادشان از این هم بیشتر بوده است. بررسی‌ها تا امروز نشان می‌دهد که املاک واگذار شده از این عدد بسیار بیشتر بوده و تاکنون فقط ۶۰ مورد آن مسترد شده است. قبول داریم که افکار عمومی به دنبال آن هستند، که اسامی افشا شود، اما نمی‌خواهیم کسانی که هنوز املاک خود را پس نداده‌اند از ترس افشای اسم‌شاند از پس دادن ملک سر باز زنند.
وی تاکید کرد: به کسانی که هنوز ملک خود را بازنگردانده‌اند و کسانی که مقاومت کرده و امروز و فردا می‌کنند، پیغام می‌دهم ممکن است به جایی برسیم که اسامی‌شان را منتشر کنیم تا مردم بدانند که چه کسانی با چه عناوین، محمل و پوششی این املاک را دریافت کرده‌اند.
۵۰ درصد قراردادهای چهار سال اخیر با ترک تشریفات منعقد شده‌است
میرلوحی با بیان اینکه براساس سند تغییر و تحول نجفی در یکسری قرارداد‌ها ترک تشریفات شده است و این بخش نیز از جمله عمده تخلفات است، ادامه داد: ۵۰ درصد از قراردادهای چهار سال اخیر از طریق ترک تشریفات منعقد شده و برآورد ما این است که بخش قابل توجهی از طریق رانت، مناسبات غیررقابتی و دور زدن قوانین و مقررات منعقد شده است، لذا انتظار ما از افکار عمومی این است که از این روند ضد فساد در سامانه شفافیت پشتیبانی کرده و اجازه ندهند، این روند و حرکت کند شده و آسیب ببیند، لذا باید همه کمک کنیم.
عده‌ای ماموریت داشتند که گزارشی از تخلفات ثبت نشود
وی با اشاره به گزارشی که معاون منابع انسانی شهرداری تهران به شورای شهر ارایه داده است، افزود: در گزارش آقای شیخ نشان داده شد که تعداد تخلفات ثبت شده در سال گذشته، به گونه‌ای بود که انگار عده‌ای ماموریت داشتند که اصلا گزارشی ثبت نکنند! یعنی جالب است در شهرداری با این عظمت و این همه کارمند فقط ۱۰ مورد تخلف مالی آن هم ناچیز ثبت شده بود که آن هم با یک تذکر حل و فصل شده بود. این معلوم می‌کند که مبارزه با تخلف در حد شوخی بوده است. ۱۴۰۰ نیرو در حوزه نظارتی شهرداری مثل حراست و بازرسی در حال کار کردن هستند، اما کل پرونده‌ای که تشکیل شده، آن هم در شهرداری که این همه مسئله دارد، فقط ۱۰ پرونده است.
هر بخشِ شهرداری دست بگذاریم؛ با فساد روبه‌رو است
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه هر جا از شهرداری را دست بگذاریم با مشکل فساد روبه‌رو است، افزود: اخیرا گزارش حسابرسی سازمان ترافیک را می‌خواندم و شاهد ابهامات فراوانی در این زمینه بود. متاسفانه تخلفات فقط در موسسه همشهری یا صندوق ذخیره کارکنان شهرداری رخ نداده است و بی‌انضباطی و عدم کار کار‌شناسی در همه جا دیده می‌شود.
وی افزود: حتی می‌توان گفت که در پروژ‌ه‌های مشارکتی هیچ پروژه بی‌مشکلی نداریم. وقتی که برای هر پستی سه کارمند در شهرداری وجود دارد، افکار عمومی تعجب می‌کند که چرا قرارداد‌ها باید اینقدر ضعیف و ناقص بسته شود، نتیجه اینکه برخی از پروژه‌های ما با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، قفل شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های پرمشکل شهرداری ادامه داد: برای مثال شاهدیم پروژه میدان صادقیه با چه مشکلاتی روبه رو است، در این پروژه هنوز مسائل مالکیت زمین حل نشده است و از این نمونه‌ها کم نیست. در روزنامه همشهری هم چاپخانه‌ای را خریداری کردند که نه تنها به آن نیاز نداشتند، بلکه قیمت خریداری شده هم واقعی نبوده است.
چرا عملکرد دستگاه‌های نظارتی در طی۱۴ سال گذشته کارآمد نبوده بوده‌‌است؟
وی افزود: این حق را برای شورای پنجم و مدیریت شهر قائلم که از دستگاه‌های نظارتی بپرسند که چرا در طول ۱۴ سال گذشته نظارت‌هایشان کارآمد نبوده و بی‌تاثیر بوده‌ است. امروز نیز انتظار ما این است که با مدیریت جدید همکاری کنند و مناسبات بهتری با شورای شهر داشته باشد.
عضو شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر مناسبات میان دولت و مجلس با شورای شهر بسیار خوب است و بسیاری از تحولات در شورا توانسته اختلافات میان دولت و مجلس را نیز برطرف کند. ما امیدوار هستیم ارتباط بهتری با قوه قضائیه داشته باشیم که در آن زمان می‌توان گفت؛ همکاری شهرداری و شورا با قوای سه‌گانه نتیجه خوبی برای تحقق همه انتظارات مردم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه وقتی تخلف رخ ندهد؛ بحران مالی شهرداری هم حل می‌شود، افزود: پایان یافتن این روند باعث شده که امروز در شهرداری بتوانیم میزان استقراض را پایین آورده و اعتبار شهرداری را در بانک‌ها افزایش دهیم. این اقدامات در حال انجام گرفتن است، اما برخی تمام مدت بر طبل تبلیغات دروغین می‌کوبند که همه چیز خوب بود، اما الان امورات در شهرداری تعطیل شد، البته ممکن است، برخی امور در شهرداری تعطیل شده باشد، اما منظور همین پروژه‌های پرتخلف است.




 
کد مطلب: 85224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *