کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای کودتا در عربستان چه بود؟

2 ارديبهشت 1397 ساعت 8:30

در آخرین ساعات شنبه شب، خبری در کانال های خبری مبنی بر کودتا در عربستان سعودی منتشر شد. خبری که مردم سالاری آنلاین بنا به رسالت خود مبنی بر اطلاع رسانی دقیق و موثق اخبار تاییدشده، آن را منتشر نکرد تا در صورت تایید صحت خبر، آن را منتشر کند.


در آخرین ساعات شنبه شب، خبری در کانال های خبری مبنی بر کودتا در عربستان سعودی منتشر شد. خبری که مردم سالاری آنلاین بنا به رسالت خود مبنی بر اطلاع رسانی دقیق و موثق اخبار تاییدشده، آن را منتشر نکرد تا در صورت تایید صحت خبر، آن را منتشر کند. از همان زمان به مدت نزدیک به ۳ ساعت خبرهای ضدونقیضی در این زمینه در کانالهای پرمخاطب خبری منتشر شد و حتی در برخی کانالهای خبری، یک عکس هوایی غیرواقعی از کاخ ملک سلمان به عنوان محل وقوع کودتا و نیز عکسی از پرواز تنها یک هواپیما بر فراز عربستان با این توضیح که این هواپیما در حال انتقال ملک سلمان از ریاض است منتشر شد که اغلب کانالهای خبری بدون اطلاع از صحت و سقم آن، این تصاویر را منتشر کردند. اما ساعاتی بعد اولین منتشرکننده این خبر اعلام کرد این عکسها کاملا غیرواقعی است و صرفا برای سنجش میزان دقت رسانه ها آن را منتشر کرده است.
 
اما ماجرایی که به عنوان کودتا در عربستان منتشر شد چه بود؟ کل ماجرا نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به قصر سلطنتی سعودی در ریاض بود که باعث تیراندازی‌های شدید در منطقه الخزامی شد؛ اما حجم بالای تیراندازی ها که به دلیل عدم شناخت ماهیت آن پهپااد اسباب بازی صورت گرفته بود موجب شد برخی از احتمال وقوع کودتا در ریاض خبر دهند و پیرو آن، خبرسازی هایی هم صورت گرفت. هرچند که ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از تیراندازی ها دست به دست شد این شائبه را تقویت می کرد. از آنجا بود که شایعات متعددی منتشر شد.
 
دو ساعت پس از انتشار اولین خبر از بروز کودتا در عربستان، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از رئیس پلیس ریاض اعلام کرد که دلیل تیراندازی، نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به قصر سلطنتی بن‌سلمان بوده است. سخنگوی پلیس منطقه ریاض گفت نیروهای امنیتی با تیراندازی به سمت این پهپاد کوچک، آن را ازبین بردند و حادثه امنیتی رخ نداده است. رئیس پلیس ریاض همچنین تاکید کرد که در زمان وقوع تیراندازی، ملک سلمان در قصر پادشاهی نبوده بلکه در زمین‌های زراعی خود در «الدرعیه» حضور داشته است. یک مقام ارشد سعودی هم گفت که قوانینی را به کار خواهند بست تا بر استفاده از پهپادهای تفریحی و اسباب‌بازی نظارت و محدودیت اعمال کند.
 


کد مطلب: 85267

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85267/ماجرای-کودتا-عربستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir