۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲

کنایه سنگین شریف به مشرف

نواز شریف ضمن اعلام آمادگی برای حضور در دادگاه از پرویز مشرف هم نام برد.
نواز شریف ضمن اعلام آمادگی برای حضور در دادگاه از پرویز مشرف هم نام برد.
به گزارش ايسنا، نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان و دخترش در روز 18 آوریل برای دیدار با بگوم کلثوم، همسر نواز شریف که تحت درمان بیماری سرطان است، به لندن رفتند. آنان به دلیل وضعیت سلامتی بگوم کلثوم به دنبال معافیت یک هفته‌ای از جلسات دادگاه بودند اما دادگاه پاکستان تنها با یک روز معافیت آنان موافقت کرد که آنان را ملزم می‌کند تا در روز دوشنبه در جلسه دادگاه حاضر شوند.
نواز شریف در گفت‌وگو با خبرنگاران در لندن گفت، مانند پرویز مشرف، رییس جمهور سابق پاکستان فرار نخواهد کرد.
نواز افزود، مذاکره درباره قوانین نظامی نگران‌کننده است و دولت باید بر اساس قانون فعالیت کند. او از مردم پاکستان خواست که انتخابات سراسری پیش رو را به عنوان یک همه‌پرسی در نظر بگیرند.
کادر رهبری حزب حاکم مسلم لیگ پاکستان، پیشتر نشستی مهم را با حضور شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان، نواز شریف، نخست وزیر سابق، اسحاق دار، وزیر دارایی سابق و دو پسر نواز شریف در لندن برگزار کرد.
عباسی در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره تصمیم دادگاه درخصوص عدم پذیرش معافیت نواز شریف از حضور در دادگاه اظهار نظری نکرد.
نواز در واکنش به سوالی، از عمران خان، رییس حزب تحریک انصاف پاکستان درخواست کرد که توضیح دهد چه کسی به او دستور داده که در انتخابات اخیر سنا به نامزد حزب آصف علی زرداری رای دهد و انگیزه‌اش از رای دادن به نفع حزب مردم پاکستان چه بوده است.
نواز تصریح کرد: عمران خان با رای دادن به حزب مردم ثابت کرد که او و سایر احزاب سیاسی از بالا دستور می‌گیرند و مسلم لیگ تنها حزبی است که رویه‌اش را مردم پاکستان مشخص می‌کنند.
نواز شریف افزود: من تحت فشار گذاشته شده‌ام اما کسی نیستم که خارج از پاکستان بماند. کشور را ترک نخواهم کرد چون تفاوتی میان من و پرویز مشرف وجود دارد. من در شرایط سختی قرار دارم اما درباره دشواری‌ها و دلایل آن صحبت نخواهم کرد با این شرایط روبه ‌رو خواهم شد و با آن مقابله می‌کنم.
وی اظهار کرد، به رغم آن که هیچ فسادی مرتکب نشده، در هفته پنج روز در دادگاه حاضر می‌شود و این در حالی است که سایر متهمانی که تحت تحقیقات اداره حسابرسی ملی پاکستان قرار دارند، هر سه ماه یک بار برای جلسه استماع به دادگاه می‌روند.
او مدعی شد که تمام اتهامات علیه او با انگیزه سیاسی مطرح شده و برای تضعیف مسلم لیگ در انتخابات آینده صورت گرفته است.
نواز شریف گفت که با سانسور بی‌سابقه‌ای از جانب رسانه‌ها روبه‌رو است و از مردم پاکستان درخواست کرد که با آرا خود با اقدامات صورت گرفته علیه حزب مسلم لیگ مقابله کنند.
او خطاب به مردم گفت: انتخابات آینده را همچون یک همه‌پرسی بدانید و هر قدر که می‌توانید رای دهید تا مسلم لیگ پیروز شود.
مریم نواز در شماری از توییت‌های خود اظهار کرده است، در صورتی که هر اتفاقی برای پدرش بیافتد، ثاقب نثار، قاضی ارشد پاکستان مقصر آن است.

 
کد مطلب: 85287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *