۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۷

عابربانکهایی که یک شبه ناپدید می شوند

سرقت عابربانک‌ها از مهم ترین موضوعات اقتصادی این روزها به شمار می روند.
عابربانکهایی که یک شبه ناپدید می شوند
سرقت عابربانک‌ها از مهم ترین موضوعات اقتصادی این روزها به شمار می روند.
به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر اخباری در رابطه با سرقت خودپرداز بانک‌ها منتشر شده است و طی آن دستگاه‌های خودپرداز به طور شبانه و طی اقدامی که عجیب به نظر می‌رسد از جای خود سرقت شده‌اند. شاید اولین سوالی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود این است که شرایط امنیتی و حفظ خودپردازها چگونه است که این روزها به راحتی به دزدیده می‌شود که می‌تواند موجب خدشه‌دار شدن اعتماد به امنیت در حوزه بانکی شود.
بررسی موضوع و پیگیری آن از مسئولان مربوطه با توضیحاتی همراه بود به طوری که در اهم آن جمشیدی – دبیر کانون بانک‌های خصوصی – اینگونه توضیح داد که در حال حاضر برای ایجاد شعب جدید استانداردهای لازم و ضوابط آن تعریف شده و طبق آن شعب ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که برای شعب باید تائیدیه‌ای از سوی پلیس پیشگیری ناجا دریافت شود آنگاه این تائیدیه موجب صدور مجوز بانک مرکزی نیز خواهد شد.
به گفته جمشیدی در مورد  نصب خودپردازها، محل آن و ضوابط امنیتی فعلا هیچ دستورالعمل و ضوابط تعیین شده و مدونی که به تصویب شورای امنیت رسیده باشد، وجود ندارد، از این‌رو هر یک از بانک‌ها براساس آنچه که خود تعیین کرده‌اند اقدام می‌کنند.
در این شرایط به نظر می‌رسد سازمان‌های مربوطه باید هرچه زودتر ضوابط ایمن‌سازی خودپردازها را تصویب و اجرایی کنند تا دیگر پول را با جایش نبرند!.
کد مطلب: 85304
برچسب ها: عابربانک سرقت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *