۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹

برگزاری جشن تولد در جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور ۱۸ فیلم از ایران و ۲۸ اثر از کشورهایی مختلف به پایان رسید.
برگزاری جشن تولد در جشنواره فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور ۱۸ فیلم از ایران و ۲۸ اثر از کشورهایی مختلف به پایان رسید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، روز گذشته «روبرتو پرپینیانی» تدوینگر ایتالیایی و «کارن شاه نظرف» کارگردان روسی در «گذر اجتماعات» با اهالی رسانه و سینما به گفتگو نشستند. این روز جشنواره مهمانان ویژه زیادی را به خود دید، «شهره پیرانی» همسر شهید داریوش رضایی نژاد، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد، «محمد مهدی حیدریان» مدیر سازمان سینمایی، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، «معصومه ابتکار» رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست و عضو فعلی شورای شهر تهران از جمله آنان بودند. البته با توجه به شلوغی اطراف آیان وزیر و مسئول، یا هم عدم تمایل شخصی شان کمی مصاحبه با ایشان سخت بود اهالی رسانه را ناراحت کرده بود.
 افتتاح فاز اول پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» که بانک جامع اطلاعات سینمای ایران به زبان انگلیسی است از دیگر اتفاقات این روز جشنواره بود.
کرسی تدریس «دار الفنون» هم که به استعداد یابی و آموزش سینمایی 110 دانشجوی ایرانی و خارجی می پردازد روز گذشته در اختیار «مجید مجیدی» کارگردان ایرانی، «امیر اثباتی» طراح صحنه و لباس سینمای ایران، «لخ مایفسکی»کارگردان لهستانی بود.
مصاحبه «چچیلیا مانجینی»مستند ساز و عکاس 90 ساله ایتالیایی سوژه خبری بسیاری از رسانه ها شد، او که شیفته فرهنگ و تاریخ پارس است در گفته بود: ( ما در ایتالیا از کودکی با ادب و تاریخ پارسی آشنا می شویم). جشن تولد 77 سالگی «روبرتو پرپینیانی» سینماگر ایتالیایی در عصر روز گذشته در سینما فلسطین از اتفاقات جالب این روز به شمار می رفت.
هنرمندانی همچون سیروس الوند، طناز طباطبایی، شبنم مقدمی،محمد رحمانیان، مهتاب نصیر پور خسرو ملکان، فریدون جیرانی، کمال تبریزی و... از مهمانان روز شنبه جشنواره بودند. نظم و برنامه ساعت اکران فیلم ها هم نسبت به روز جمعه بسیار بهتر شده بود و فضا آرام تر بود.
کد مطلب: 85309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *