۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲

شهرهایی با بالاترین رتبه در اوج ساعات ترافیک

این شهرها بالاترین رتبه در اوج ساعات ترافیکی را دارا هستند.
شهرهایی با بالاترین رتبه در اوج ساعات ترافیک
این شهرها بالاترین رتبه در اوج ساعات ترافیکی را دارا هستند.
با وجود رشد جمعیت و گسترش اقتصادی در شهرهای جهان، فشار بر تحرک شهری نیز افزایش یافته و تحقیقات از توسعه مبارزه با شلوغی و ترافیک در جهان خبر می‌دهد.
موسسه جهانی "اینریکس" با ارزیابی داده‌های حاصل از سفرهای درون‌شهری، ترافیک، سلامت و تحرک در 5 قاره شلوغ‌ترین شهرهای جهان در ساعات اوج ترافیکی را انتخاب کرده است. این شهرها بالاترین رتبه را در اوج ساعات ترافیکی به دست آوردند و ساکنان آن به طور متسط بیشترین ساعات را در ترافیک می‌گذرانند.
لس‌آنجلس، آمریکا
لس‌آنجلس در لیست کشورهای پرترافیک جهان عضو ثابتی است. در این کلان شهر حدود 84 درصد از مردم رانندگی یا سیستم "کارپول" را برای رفت و آمدها و جابه‌جایی بین خانه تا محل خود انتخاب می‌کنند و انتخاب لقب "شهر راننده‌ها" برای لس‌آنجلس پر بیراه نیست.
مسکو، روسیه
در سال 2018 مسکو با توجه به شاخص متوسط زمان ماندگاری در ترافیک به عنوان دومین شهر شلوغ جهان شناخته شد. این آمار براساس مطالعات شرکت تحقیقاتی "inrix" امتیازبندی و مطرح شده است. مردم مسکو براساس این تحقیق به طور متوسط 91 ساعت ازعمر خود در سال 2017 را در ترافیک گذراندند.
بانکوک، تایلند
در  بانکوک، به طور متوسط مردم حدود 63 ساعت از عمر خود در سال گذشته را در ترافیک سپری کرده‌اند.
جاکارتا، اندونزی
این هم نمونه‌ای از ترافیک در بزرگراه جاکارتا. اگر در نواحی زندگی می‌کنید، انتظار سپری کردن 63 ساعت از سال را در ترافیک داشته باشید. همان‌طور مردم جاکارتا در سال 2017 با این ترافیک دست و پنجه نرم کردند.
استانبول، ترکیه
این شهر ترکیه نیز وضعیت بهتری نسبت به پرترافیک‌های جهان ندارد. مردم این شهر حدود 59 ساعت از زمان خود در سال گذشته را درترافیک سپری کردند.
مکزیکو سیتی، مکزیک
در ساعات اوج ترافیک، مردم شهر مکزیکو سیتی چیزی حدود 58 ساعت از عمر خود را در ترافیک گذراندند.
سنت‌پترزبورگ، روسیه
شرایط در این شهر زیبای روسیه چندان با دیگر شهرای بزرگ دنیا متفاوت نیست. مردم این شهر به طور متوسط حدود 54 ساعت از زمان خود در 2017 را در ساعات اوج ترافیکی سپری کردند.
پکن، چین
پایتخت چین زمانی به نام سرزمین "9 میلیون دوچرخه" مشهور بود و اینک به نام ترافیک‌های سنگینش بدنام شده است.  مردم این شهر دوچرخ‌ها را با انواع چهار چرخ عوض کرده‌اند.
گوانژو، چین
شهر دیگر چین نیز یکی از بدترین ترافیک‌های جهان را دارد. گوشه‌ای از ترافیک سنگین مرکز شهر را در این تصویر می‌بینید.
چانگ‌کینک، چین
این شهر جنوب غربی چین در محاصره رودخانه و کوه ساخته شده و وجود پل‌ها و تونل‌ها در شلوغ شدن بیش از حد این شهر موثر بوده‌اند.
 
کد مطلب: 85315
برچسب ها: طرح ترافیک جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *