۰
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

باغ پرندگان یا بمب ساعتی

باغ پرندگان تهران یک فاجعه زیست محیطی و بمب ساعتی است که پیامدهای منفی و تبعات خطرناکش دامن جامعه را خواهد گرفت.
باغ پرندگان تهران یک فاجعه زیست محیطی و بمب ساعتی است که  پیامدهای منفی و تبعات خطرناکش دامن جامعه را خواهد گرفت.
رئیس جامعه دامپزشکان درباره وضعیت نگهداری حیوانات اهلی و حتی مدیریت در باغ‌های وحش اینگونه به خبرنگار ایسنا توضیح داد که در زمینه مدیریت باغ‌های وحش هیچ قانون جامعی در کشور وجود ندارد. بدون آنکه معضلات و پیامدهای منفی آن را در نظر بگیریم، به احداث این گونه مراکز می‌پردازیم و روز به روز مخاطرات آن را برای خودمان افزایش می‌دهیم. به عنوان مثال باغ پرندگان تهران یک فاجعه زیست محیطی و بمب ساعتی است که می‌رود پیامدهای منفی و تبعات خطرناکش دامن جامعه را بگیرد.
رئیس جامعه دامپزشکان ادامه داد: در دنیا باغ‌های حیات وحش را اینگونه مدیریت نمی‌کنند و حتی بلیت‌های ورودی آن را با قیمت‌های بالا به مردم می‌فروشند تا هزینه‌های نگهداری این حیوانات و آرندی‌های مجهز و آزمایشگاه‌های مدرن خود را بتوانند حفظ کنند. از سوی دیگر نیز این گونه راه‌اندازی باغ‌های پرندگان که در تهران انجام شده، خود می‌تواند تهدید جدی برای مردمی باشد که از آن باغ‌ها بازدید می‌کند، چرا که اگر به عنوان مثال بیماری مانند آنفلوآنزا در آنجا شیوع پیدا کند، مشخص نیست چند نفر از مردم درگیر آن می‌شوند.
محبی همچنین در خصوص وضعیت اقتصاد روستایی و بالا بودن سن بهره‌برداران به عنوان یک مخاطره و تهدید برای روستاییان اظهار کرد: دامپروری‌ در روستاها با مخاطره جدی روبرو شده و آن بالا بودن سن دامپروران خود روستایی است. چرا که جوانان روستایی علاقه‌ای به ادامه دادن شغل آبا و اجدادی‌شان ندارند و به شهره‌ها آمده‌اند و هر چه جلوتر می‌رویم، این خطر احساس می‌شود که دامپروری، اشتغال و اقتصاد در روستاها از بین خواهد رفت و دیگر کسی نمی‌تواند آنجا زندگی کند. بنابراین باید فکری به حال این معضل اساسی کرد و به اقتصاد روستا کمک کنیم.
کد مطلب: 85463
برچسب ها: باغ پرندگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *