۰
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۱

استقرار نیروهای ویژه ارتش فرانسه درسوریه

یک منبع کرد سوریه از ورود نیروهای ویژه ارتش فرانسه طی هفته گذشته به سوریه و استقرار در بخش‌هایی از مناطق شمالی و شرقی آن خبر داد.
یک منبع کرد سوریه از ورود نیروهای ویژه ارتش فرانسه طی هفته گذشته به سوریه و استقرار در بخش‌هایی از مناطق شمالی و شرقی آن خبر داد.
به گزارش ايسنا، این منبع کرد سوریه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که پس از تهدیدات ترکیه مبنی بر ورود به منبج واقع در شمال شرقی حلب، نیروهای ویژه فرانسوی طی هفته گذشته به این شهر و نیز شهر عین‌العرب رسیده‌اند.
این منبع همچنین اعلام کرد که برخی از این نیروها در نقاط تماس با نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آن در دو منطقه جرابلس و الباب واقع در شمال شرقی حلب مستقر شده‌اند.
منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش قصد دارند نیروهای محلی متشکل از عرب‌ها و کردها را جهت حمایت از مرزها و مناطق شرق فرات از خطر داعش تجهیز کنند.
جیمس ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که فرانسه سربازانی را از نیروهای ویژه طی دو هفته گذشته به منظور تقویت نیروهای آمریکایی در شمال شرقی سوریه به این کشور فرستاده است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای آمریکا، فرانسه و همپیمانانشان باید برای تشکیل سوریه‌ای جدید در اراضی این کشور باقی بمانند.
در همین راستا، خبرگزاری آناتولی ترکیه از ورود یگان‌های ویژه فرانسه به پایگاه آمریکایی در منطقه "رمیلان" در استان "الحسکه" واقع در شمال شرقی سوریه جهت حمایت از نیروهای مبارز کرد در این منطقه خبر داد.
این خبرگزاری به نقل از منابع محلی اعلام کردند که سربازان فرانسوی با خودروهای زرهی‌شان گشت‌زنی مشترکی با نیروهای آمریکایی در شهرهای منبج، رقه و برخی مناطق دیرالزور انجام دادند.
منابع مذکور بر این که قصد نیروهای فرانسه باقی ماندن در این پایگاه‌ها یا خروج از آن هاست هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.
گفته می‌شود اکنون بیش از ۷۰ نیروی ویژه فرانسه در پنج منطقه شمالی سوریه در تپه "مشتی النور" در جنوب شهر عین العرب و در منطقه "صرین" و شهرک "عین عیسی" و روستای "خراب العاشق" حضور دارند.
کد مطلب: 85690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *