۰
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲

نظر موافق محمد بن سلمان با "معامله قرن"

ولیعهد عربستان سعودی با بیان این‌که مساله فلسطین اولویت ریاض نیست، گفته است فلسطینییان باید ساکت باشند و طرح موسوم به «معامله قرن» را قبول کنند.
ولیعهد عربستان سعودی با بیان این‌که مساله فلسطین اولویت ریاض نیست، گفته است فلسطینییان باید ساکت باشند و طرح موسوم به «معامله قرن» را قبول کنند.
به گزارش ایلنا، رسانه‌های عربی، امروز- دوشنبه- به نقل از منابع عبری‌زبان اظهارات «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در جریان دیدار  با نمایندگان سازمان‌های یهودی طی سفر اخیرش به آمریکا را گزارش دادند.
روزنامه «معاریو» نوشت، محمد بن‌سلمان در جریان دیدار با نمایندگان سازمان‌های یهودی در نیویورک در اواخر ماه مارس گذشته، از رهبری فلسطین به شدت انتقاد کرده است.
طبق این گزارش، ولیعهد سعودی در این دیدار گفته است: «مساله فلسطین اولویت اصلی برای حکومت عربستان نیست و مسائل مهم‌تری مانند ایران وجود دارند.»
محمد بن‌سلمان همچنین گفته است باید قبل از عادی‌سازی روابط تل‌آویو با عربستان سعودی و جهان عرب، پیشرفت‌های واقعی در حل و فصل اختلافات اسرائیل و فلسطینیان حاصل شود.
وی در ادامه افزود: «رهبری فلسطین از ۴۰ سال پیش تاکنون فرصت‌ها را از دست داده و با تمامی پیشنهادات مخالفت می‌کند. فلسطینیان یا باید پیشنهاداتی را که به آن‌ها ارائه می‌شود قبول کنند و به میز مذاکرات بازگردند یا این‌که ساکت باشند و دست از شکوه و شکایت بردارند.»
بر این اساس، کسانی‌که در این دیدار حضور داشتند «از این اظهارات بن‌سلمان شوکه شدند و کنسولگری اسرائیل در نیویورک را در جریان این اظهارات گذاشتند».
کد مطلب: 85821
برچسب ها: عربستان سعودی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *