۰
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۹

حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال در مقایسه با دوره های پیشین، شاهد حضور پررنگ ناشران و نویسندگانی از کشورهای مختلف جهان است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال در مقایسه با دوره های پیشین، شاهد حضور پررنگ ناشران و نویسندگانی از کشورهای مختلف جهان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که روز سه شنبه با حضور وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی گشایش یافت و از امروز، 12 اردیبهشت پذیرای شهروندان شد، با وجود آماده نبودن بسیاری از غرفه ها چیزی که بیش از همه ملموس بود، حضور چشمگیر ناشران خارجی با آثار متعدد، در همان ساعات اولیه در غرفه هایشان برای میزبانی از بازدیدکنندگان بود.
به گفته محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال آثار بیش از 400 ناشر از 50 کشور مختلف جهان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نمایش درآمده که نقطه عطف دوره جدید این رویداد بین المللی فرهنگی است.
حضور خارجی ها تنها به ناشران خلاصه نمی شود و نمایندگان برخی مجموعه های فرهنگی کشورهای مختلف جهان نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.
در این دوره از نمایشگاه، صربستان و تونس به عنوان میهمانان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند که در نخستین روز کاری نمایشگاه غرفه های آنها با حضور سفیران و مقامات رسمی و علمی دو کشور و نیز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از مقامات این وزارتخانه گشایش یافت.
در این نمایشگاه آثار به نمایش درآمده خارجی در میان 300هزار عنوان کتابی که توسط ناشران داخلی منتشر شده، چشمگیر به نظر می رسد.
در این دوره علاوه بر 200هزار عنوان کتابی که توسط ناشران داخلی در سه سال اخیر منتشر شده، 100هزار عنوان فارسی دیگر هم مربوط به سال های پیشتر از آن در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
غرفه ژاپن، هند و ایتالیا از جمله غرفه هایی بود که امروز از تعداد زیادی از بازدیدکنندگان میزبانی کردند.
البته در این میان، غرفه مکزیک هم با حضور نفر دوم سفارت این کشور در تهران تلاش داشت بتواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.
از بین حاضران خارجی در نمایشگاه کتاب به غیر از تعدادی که ناشران موفق خود را به نمایشگاه فرستاده بودند، نمایندگان ناشرانی از دیگر کشورها هم در نمایشگاه حضور داشتند.
امروز نمایشگاه کتاب در نخستین روز کاری خود شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارتباطات صربستان، معاون وزیر فرهنگ سوریه و وزیر پیشین فرهنگ و گردشگری ایتالیا بود که معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در غرفه های این کشورها حضور یافت و درباره تفاهم های فرهنگ در حوزه کتاب مذاکراتی صورت گرفت.
در تکمیل این روند، قرار است، فردا پنجشنبه توافق نامه ای بین ایران و تونس در خصوص ترجمه آثار یکی از نویسندگان ایرانی به زبانهای فرانسه و عربی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت فرهنگ تونس به امضا برسد.
یکی از جلوه های نمایشگاه در روز نخست، حضور پرتعداد شخصیتهای فرهنگی، علمی و نویسندگان برتر صربستان بود.
علاوه بر اینها، نمایشگاه کتاب تهران در سی و یکمین دوره خود، امسال شاهد حضور شخصیت های علمی بسیاری از کشورهای مختلف جهان است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.
نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 130 هزار متر مربع راه اندازی شده تا دو هزار و 50 ناشر داخلی و 132 ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کنند.
در این دوره نمایشگاه، ناشران آموزشی با 15 هزار و 633 عنوان کتاب و ناشران دانشگاهی با 64 هزار و 444 عنوان کتاب حضور دارند.
صربستان کشور میهمان و تونس شهر میهمان این دوره نمایشگاه هستند و ناشران آلمان، چین، ایتالیا، عمان، مجارستان، اتریش، روسیه و عراق نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.
سال گذشته، ایتالیا کشور مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.
کد مطلب: 85891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *