۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵

هشدار نسبت به وقوع مجدد وبا در یمن

گروهی از محققان بین‌المللی نسبت به شیوع مجدد بیماری وبا که ممکن است میلیون‌ها تن با نزدیک شدن به فصل باران به آن مبتلا شوند، هشدار دادند.
گروهی از محققان بین‌المللی نسبت به شیوع مجدد بیماری وبا که ممکن است میلیون‌ها تن با نزدیک شدن به فصل باران به آن مبتلا شوند، هشدار دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این گروه از طریق  یک مجله پزشکی خواستار تقویت اقدامات فوری به خاطر کاهش خطرات ناشی از شیوع مجدد بیماری وبا شدند؛ این اقدامات می‌تواند شامل واکسیناسیون، توزیع تجهیزات لازم جهت پاکسازی آب‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها برای مصارف بهداشتی شود.
با استناد بر بیانیه‌های وضعیت شیوع وبا این گروه بر این باور است که ۵۴ درصد از مناطق یمن ممکن است تحت تاثیر شیوع بیماری وبا در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار بگیرد که نشان می‌دهد که بیش از ۱۳.۸ میلیون تن در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.
گروه محققان بین‌المللی اعلام کرد: از مسئولان محلی، حامیان مالی و شرکای بین‌المللی درخواست کردیم که فورا در راستای کاهش خطر موج جدید از شیوع بیماری وبا در یمن همکاری و اقداماتی را اتخاذ کنند.
شورای امنیت اوایل مارس گذشته وخامت اوضاع انسانی در یمن را محکوم کرد.
سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون تن از اهالی یمن که تعداد آن به ۲۵ میلیون تن رسیده نیاز به کمک‌رسانی‌های بشردوستانه دارند که از میان آن‌ها ۱۱.۳ میلیون تن به این کمک ها نیاز مبرمی دارند.
کد مطلب: 85913
برچسب ها: یمن وبا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *