۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳

زیباترین تراس های برنج جهان

تراس‌های برنج، اغلب در زمین‌های تپه‌ای و پلکانی ساخته می‌شوند تا هم از فرسایش خاک جلوگیری شود و هم عمل آب‌رسانی راحت‌تر انجام شود.
زیباترین تراس های برنج جهان
تراس‌های برنج، اغلب در زمین‌های تپه‌ای و پلکانی ساخته می‌شوند تا هم از فرسایش خاک جلوگیری شود و هم عمل آب‌رسانی راحت‌تر انجام شود.
تراس‌های برنج برای اولین بار توسط کشاورزان مناطق کوهستانی آسیایی به دلیل فضای کم برای کشاورزی، ابداع و ایجاد شد. این تراس‌های برنج، امروزه به دلیل زیبایی و خاص بودنشان به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. در این مقاله با برخی از زیبا‌ترین تراس‌های موجود در جهان، آشنا خواهیم شد.
یوآن یانگ (Yuanyang)، چین
تراس برنج یوآن یانگ، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و محل زندگی مردمان هانی چین است. این تراس برنج، بسیار وسیع و گستره است و با توجه به زمان در روز و شرایط آب و هوایی تغییر رنگ می‌دهد که منجر به نمایش رنگین‌کمانی زیبا در دل زمین می‌شود.
هشیتوگ (Hoshitouge)، ژاپن
ژاپن، خانه‌ی زمین‌های برنج فتوژنیک است. تراس برنج هشیتوگ نیز، مزرعه‌ای خصوصی است که در نزدیکی ساحل غربی از مرکز ژاپن واقع شده و در این رتبه‌بندی در بالای فهرست زیبا‌ترین تراس‌های برنج جهان قرار گرفته است.
ساپا (Sapa)، ویتنام
تراس برنج ساپا، در شمال غرب ویتنام، نزدیک مرز چین قرار دارد.در این منطقه تراسی پهناور از برنج، با رنگ زیبای سبز به چشم می‌خورد که حرکت کردن در مسیر آن بسیار سخت و دشوار است. البته به دلیل وضعیت اقلیمی این منطقه، تنها یک بار در سال برداشت برنج انجام می‌شود.
بانائو (Banaue)، فیلیپین
بیش از ۲۰۰۰ سال است که این تراس برنج، نیاز مردمان فیلیپین را تامین می‌کند. تراس برنج بانائو، در میان کو‌های ایفوگائو (Ifugao) واقع شده است. بانائو، جاذبه‌ی توریستی و همچنین گاهی اوقات با عنوان هشتمین اعجاب جهان توصیف می‌شود.
چیانگ مای (Chiang Mai)، تایلند
به عنوان مقصدی خیره‌کننده و جذاب در چیانگ مای، تایلند شناخته می‌شود. تایلند، خانه‌ی این نوع زمین‌های برنجی است و از آنجایی که نوعی جاذبه توریستی محسوب می‌شود، چندین هتل و استراحت‌گاه در نزدیکی تراس‌های برنج، ساخته شده است.
ستون فقرات اژدها (Dragon's Backbone)، چین
تراس برنجی که در گوانگ‌چی (Guangxi) چین در نزدیکی گوئی‌لین قرار دارد، دارای طرحی پلکانی در دامنه کوه است و به دلیل شکل خاص آن، نام ستون فقرات اژدها توسط مردمان محلی به آن داده شده است. مساحت این شالیزار ۲۷ کیلومتر مربع است و فقط با پای پیاده قابل دسترسی است. قدمت این تراس برنج به سلسله‌ی مینگ باز می‌گردد.
لانگ‌جی (longji)، چین
در دره لانگ‌جی در چین، تراس برنج پهناور و گسترده‌ای وجود دارد که قدمت آن به بیش از ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این تراس در منطقه گوانگ‌چی واقع شده است.
هامانورا (Hamanoura)، ژاپن
تراس برنج هامانورا، در خط ساحلی هامانورای ژاپن در میان دره‌ای قرار گرفته است. بیش از ۲۸۰ زمین برنج در این منطقه قرار دارد که چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا را خلق کرده است. زمانی که نور خورشید در آب این زمین‌های برنج منعکس می‌شود، منظره‌ای رویایی به وجود می‌آید.
هانی (Hani)، چین
تراس برنج هانی که بیش از ۱۶۶۰۰ هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد در منطقه یوننان و در دامنه‌ی کوه‌های آیلائو (Ailao) به سمت رودخانه‌ی هنگ‌کنگ، واقع شده است. خوب است بدانید که بیش از هزار سال است که در این شالیزار، کشت و کار برنج انجام می‌شود. این تراس برنج در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.
مو کانگ چای (Mu Cang Chai)، ویتنام
تراس برنج مو کانگ چای، با شیبی تند و تیز در دامنه‌ی کوه هوانگ لین سن (Hoang Lien Son) واقع شده است. این تراس برنج، بیش از ۲۲۰۰ هکتار است و همچنین ۱۰۰۰ متر بالا‌تر از سطح دریا قرار گرفته است.
اوبود (Ubud)، بالی
اوبود در بالی، مطمئنا یکی از مشهور‌ترین تراس‌های برنج در جهان است. علاوه بر این جاذبه‌ی گردشگری زیبا، اوبود به دلیل تهیه سوغاتی مناسب، خرید و خوردن غذا‌های لذیذ هم معروف است. در این مکان می‌توانید هر وسیله‌ای را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.
دره دورو (Douro Valley)، پرتغال
از سال ۲۰۰۱، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. دره دورو که در شمال کشور پرتغال قرار دارد، با وجود منظره‌ای زیبا و آب‌های آرام، دارای قدمتی است که به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که این یک تراس تاکستان است و به جای رشد برنج در آن، درخت انگور پرورش داده شده است.
سحر مردانه
کد مطلب: 85923
برچسب ها: برنج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *