۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰

مواد غذایی جادویی برای کاهش استرس

مواد طبیعی در کاهش استرس و اضطراب شما مفید هستند، در این مطلب با ۱۴ ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا می‌شوید.
مواد طبیعی در کاهش استرس و اضطراب شما مفید هستند، در این مطلب با ۱۴ ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا می‌شوید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مواد طبیعی در کاهش استرس و اضطراب شما نیز مفید هستند، در این مطلب با 14 ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا خواهید شد.
1- ماست
اسید آمینه ماست اضطراب شما را از بین می‌برد و هورمون استرس را تنظیم می‌کند، ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک‌ها، فعالیت مناطق کنترل کننده احساسات از جمله استرس را در مغز کنترل می‌کند و از این راه استرس را کاهش می‌دهد.
2-پرتقال
پرتقال یکی دیگر از منابع غنی ویتامین C است، این ویتامین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، در واقع، بدن را برای مبارزه با استرس تقویت می‌کند.
3-ماهی هالیبوت
استرس همچنین بر سطح کلسترول بدن شما تاثیر می‌گذارد، خوردن ماهی غنی از چربی‌های امگا 3 مثل تن، قزل‌آلا و هالیبوت می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.
۱۴ ماده غذایی جادویی برای کاهش استرس
4-جوی دو سر
جوی دوسر ترشح سروتونین را افزایش می‌دهد، سروتونین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تسکین دهنده‌های اعصاب است، از همین راه به کاهش استرس کمک می‌کند، علاوه بر این، کربوهیدرات‌ها قند خون خود را متعادل می‌کنند.
5-گندم
مواد تشکیل دهنده گندم با اثر گذاشتن بر مغز، در کاهش استرس و حفظ شادابی شما موثر هستند.
6-پنیر کوتاژ
این پنیر حاوی پروتئین و کلسیم و میزان کمی قند است، پنیر کوتاژ به تقویت و آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند، همچنین ماده غذایی خوبی برای مدیریت استرس است.
7-جعفری
جعفری با داشتن اسیدهای آمینه، مغز شما را تقویت می‌کند و موجب کاهش استرس شما می‌شود، مصرف مقادیر بالاتر جعفری، کاهش چشمگیر سطح استرس را به دنبال دارد.
8-شکلات
آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در شکلات تیره، دیواره عروق خونی شما را تحریک می‌کنند، آنها همچنین به بهبود فشار خون پایین و گردش خون کمک می‌کنند، علاوه بر این، اندورفین‌های موجود در آن باعث ایجاد احساس نشاط شما می‌شود.
9-بادام زمینی
میزان روی ذخیره شده در بدن با میزان اضطراب و افسردگی ارتباط مستقیم دارد، بادام زمینی منبع غنی روی است.
۱۴ ماده غذایی جادویی برای کاهش استرس
10-آووکادو
آواکادو برای تنظیم سطح قند خون شما مفید است، آووکادو می‌تواند تمام انرژی بدن شما را تامین کند، ترکیب سیری و تنظیم قند خون، موجب پایداری حالت روحی شما به ویژه در زمان استرس می‌شود.
11-اسفناج
کمبود منیزیم یکی از دلایل اصلی خستگی و استرس است، تنها یک قسمت از اسفناج حاوی 40درصد منیزیم است.
12-ماهی خال‌خالی
مانند بسیاری از ماهی‌های دیگر، ماهی خال‌خالی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است، خال‌خالی در مهار و جلوگیری از اضطراب و استرس تاثیرگذار هستند.
13-جوانه گندم
مولکول غذایی زنجیره‌ای در جوانه گندم یا اکتاکزانول، نه تنها کلسترول را کاهش می‌دهد بلکه ضمن متعادل کردن متابولیسم و تقویت بدن، باعث کاهش استرس می‌شود.
14-لوبیا سبز
استفاده منظم از لوبیا سبز سطوح دوپامین را افزایش می‌دهد، به این ترتیب شما انرژی و نشاط بیشتری خواهید داشت.
کد مطلب: 85931
برچسب ها: استرس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *