۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۴

دارالمعلمین 100 ساله شد

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه دارالمعلمین اولین میوه دارالفنون بود، اضافه کرد: چند سال بعد از دارالمعلمین، موسسات آموزش عالی مثل دانشگاه تهران ایجاد شد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه دارالمعلمین اولین میوه دارالفنون بود، اضافه کرد: چند سال بعد از دارالمعلمین، موسسات آموزش عالی مثل دانشگاه تهران ایجاد شد.
به گزارش فارس، اسفندیار چهاربند قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان معلمان استان ها که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم هفته معلم و مسائل مطرح شده در این هفته منجر به پیگیری مشکلات فرهنگیان شود.
وی با بیان اینکه دارالمعلمین در سال ۱۲۹۷ ایجاد شد، افزود: امسال یکصدمین سال تأسیس دارالمعلمین است؛ اولین قشری که به صورت رسمی برای اعضای صنف خود، آموزش گذاشت، معلمی بوده است.
چهاربند با بیان اینکه دارالمعلمین اولین میوه دارالفنون بود، اضافه کرد: چند سال بعد از دارالمعلمین، موسسات آموزش عالی مثل دانشگاه تهران ایجاد شد.
وی تصریح کرد: هویت معلمی علاوه بر اینکه ریشه در آموزه های دینی دارد در تاریخ ملی ما پرافتخارترین قشر علمی، فرهنگی و پژوهشی است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم افزود: معلم ریشه توسعه کشور است و همه بخش های کشور مدیون معلم هستند. 
وی به برنامه امروز اشاره کرد و ادامه داد: سیاست آموزش و پرورش گسترش و تعامل این ارتباط بی واسطه است تا شرایط زندگی حرفه ای و شخصی معلمان در این تعاملات بهبود یابد.
حسین افلاکی فر نماینده دانشگاه فرهنگیان در استان فارس خطاب به وزیر اموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی از شما می خواهیم که به افزایش اعتبار دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه ای داشته باشید؛ خیلی ظلم است که استاد دانشگاه فرهنگیان، کلاسش تشکیل نشود و مجبور شود برای تکمیل ساعت به استان دیگر کوچ کند.
وی افزود: آقای وزیر ما همکاران دکتری در آموزش و پرورش داریم و از شما می خواهیم که شرایطی را فراهم‌ کنید که این افراد جذب دانشگاه فرهنگیان شوند.
افلاکی فر ادامه داد: اساتید دانشگاه را حمایت کنید و دستور دهید که اعتبار بیشتری برای ترمیم حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه اختصاص داده شود چرا که حقوق اساتید در این دانشگاه با دانشگاه های دیگر تفاوت زیادی دارد.
کد مطلب: 86182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *