۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

دستگیری مسئول ارتباطات حزب نیک ترکیه

کریم چوراکلیک مسئول ارتباطات حزب نیک به اتهام 'همکاری با گروه گولن' توسط پلیس امنیت استانبول دستگیر شد.
کریم چوراکلیک مسئول ارتباطات حزب نیک به اتهام 'همکاری با گروه گولن' توسط پلیس امنیت استانبول دستگیر شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روزنامه حریت، کریم چوراکلیک که چندی پیش به اتهام 'ارتباط با گروه گولن' دستگیر و ساعتی بعد به صورت مشروط آزاد شده بود، صبح امروز بار دیگر توسط ماموران پلیس ضد ترور استانبول در منزل خود دستگیر شد.
به نوشته این رسانه، ساعاتی پس از دستگیری چوراکلیک، حزب نیک در بیانه ای هر گونه ارتباط این تشکیلات سیاسی با فرد مذکور را رد کرد که چورالیک در واکنش به این اقدام حزب نیک، عکس های خود با مرال آکشنر رهبر آن حزب را در فضای مجازی منتشر کرد.
همزمان با تاسیس حزب نیک به رهبری مرال آکشنر، بعضی از مقامات نزدیک به حزب حاکم ترکیه بارها در اظهارات خود بعضی از اعضای موسس حزب نیک را به داشتن ارتباط با گروه گولن متهم کردند و به نظر می رسد دستگیری کریم چوراکلیک در راستای متهم کردن این تشکیلات سیاسی به ارتباط با گروه گولن باشد تا در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و مجلس در سوم تیرماه از آن بهره برداری شود.
مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
کد مطلب: 86256
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *