۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰

بیانیه وزیر خارجه آمریکا درمورد خروج از برجام

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای با ادامه فرافکنی خود علیه ایران اعلام کرد که واشنگتن به همکاری با متحدان خود برای حذف تهدید ایران در خاورمیانه و جهان ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای با ادامه فرافکنی خود علیه ایران اعلام کرد که واشنگتن به همکاری با متحدان خود برای حذف تهدید ایران در خاورمیانه و جهان ادامه خواهد داد.
به گزارش ايسنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در سایت وزارت خارجه این کشور قرار گرفت، درباره تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام گفت: به موازات خروج از توافق هسته‌ای ایران، ما با متحدان خود برای ایجاد یک راه‌حل پایدار، جامع و واقعی در مورد تهدید ایران همکاری خواهیم کرد. ما منافع مشترکی با متحدان خود در اروپا و سرتاسر جهان در راستای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی داریم.
وی با بیان این که تلاش ما تنها به تهدید هسته‌ای ایران محدود نمی‌شود، مدعی شد: با متحدان و شرکای خود برای حذف تهدید برنامه موشکی ایران، توقف اقدامات تروریستی این کشور در سرتاسر جهان و نیز مسدود کردن اقدامات تهدیدآمیز تهران در خاورمیانه و خارج از آن همکاری خواهیم کرد.
وی افزود: در حالی که تلاش‌های جهانی را در این راستا ادامه می‌دهیم تحریم‌ها به طور کامل علیه ایران بازگردانده خواهد شد تا به رژیم ایران یادآور باشد انزوای اقتصادی و دیپلماتیک نتیجه اقدامات بدخواهانه و بی‌منطق این کشور است.
به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکایی‌ها از برجام در واقع تصریحی بود بر کار آنها در ماه‌های قبل به شکل دیگری انجام داده بودند. آمریکا بگوید که از زمان آغاز توافق تا به امروز چه زمانی به همه تعهدات خود عمل کرده است. آیا هرگز به نفع مردم ایران و در چارچوب تعهدات برجام عمل کرده است یا نه. ملت ایران طبق اذعان آژانس انرژی اتمی به تعهد خود وفادار بوده و دولت ایران به همه تعهداتی که در برجام داشته، عمل کرده است اما آمریکا به این تعهدات احترام نمی‌گذارد.
کد مطلب: 86294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *