۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
وزیر دفاع در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی:

هیچ قدرت خارجی نمی تواند ایران را تهدید کند

کواکبیان: وزارت دفاع می‌تواند با ارائه محصولات خود در زمینه‌های غیرنظامی از واردات مشابه خارجی آن جلوگیری کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست، گفت: دشمنان دیگر سخنی از گزینه‌های نظامی مطرح نمی‌کنند.
هیچ قدرت خارجی نمی تواند ایران را تهدید کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست، گفت: دشمنان دیگر سخنی از گزینه‌های نظامی مطرح نمی‌کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در صنایع الکترونیک وزارت دفاع از توانمندی‌های این صنعت بازدید کردند.
در بخش دیگری از این بازدید، اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  دیدار و گفتگو کردند.
امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و دولت در تقویت هرچه بیشتر بنیه دفاعی اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که به برکت هوشیاری آحاد ملت و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایثار و فداکاری رزمندگان و حمایت و درایت دولت خدمتگزار، در منطقه از ثبات و امنیت خوبی برخورداریم و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از توطئه‌ها و شیطنت‌های طراحی شده توسط نظام استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف اقتدار و قدرت دفاعی کشورمان است، افزود: بحمدالله با اتحاد و همبستگی همه آحاد ملت و تلاش محور مقاومت توانسته‌ایم توطئه بزرگ تروریسم را شکست داده و از تحقق برنامه بلندمدت و کلان دشمنان که با سرمایه گذاری‌های هنگفت طراحی شده بود جلوگیری کنیم.
وی با تحلیل شرایط امنیتی دو کشور عراق و سوریه پس از شکست‌های مفتضحانه تروریست‌ها و حامیانشان در منطقه تصریح کرد: امروز شاهدیم که این دو کشور که آماج حملات شدید تروریست‌های تکفیری بودند در مسیر ثبات و امنیت قرار دارند.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های متخصصین متعهد صنعت دفاعی برای ارتقاء قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی با آگاهی کامل از توانمندی‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح مقتدر کشورمان دیگر سخنی از گزینه‌های نظامی به میان نمی‌آورند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش وزارت دفاع برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اقتدار دفاعی کشورمان، در شرایطی هستیم که ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های وزارت دفاع برای افزایش قدرت دفاعی کشور اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان مظهر اقتدار دفاعی ایران اسلامی هستند و تمام سعی مان بر این است که در تصویب بودجه مورد نیاز نیروهای مسلح از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.
مصطفی کواکبیان با تبيين جايگاه و نقش تعيين كننده وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در تامين امنيت ملي و دفاع از حقوق ملت ايران تاكيد كرد: يكي از اركان مهم براي تامين منافع ملي وجود نيروهاي مسلح مقتدر با قدرت بازدارندگي موثر است.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با قدرداني و تشكر از تعامل سازنده و فعال وزارت دفاع با مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: نمايندگان ملت نيز نگاه مثبت و ملی به طرح‌ها و لوايح مربوط به نيروهاي مسلح و حوزه دفاعي داشته و تعامل بسيار خوب و سازنده اي با نيروهاي مسلح، براي پيشبرد ماموريت‌هاي دفاعي و امنيتي داشته‌ایم.
کواکبیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از توانمندی‌های صنایع الکترونیک وزارت دفاع تصریح کرد: می‌بایست با حمایت از این شرکت و معرفی توانمندی‌های آن در سطح ملی، نسبت به جایگزینی محصولات تولیدی صاایران با نمونه خارجی آن اهتمام ورزید و ضمن حمایت از کالای ایرانی در حوزه واردات نیز از کالاهای خارجی بی نیازی حاصل شود.
مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در بازدید اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی از صاایران، گزارشی از توانمندی‌های صنایع الکترونیک ایران در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: صاایران همواره سعی کرده با برآورد دقیق نیازمندی‌های الکترونیک نیروهای مسلح و کشور، به تجهیزات و فناوریهای روز دست یابد.
امیر سرتیپ دوم شهرام با اشاره به تلاش‌های متخصصین صنایع الکترونیک ایران برای ساخت و تولید تجهیزات پدافندی اظهار داشت: به کارگیری دستاوردهای نوین صنایع الکترونیک ایران موجب ارتقای توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی در حفظ و حراست از ایران اسلامی شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات فنی و الکترونیک به بخش‌های مختلف کشور، اظهار امیدواری کرد در سال حمایت از کالای ایرانی بتوانیم تجهیزات الکترونیک را با بهترین کیفیت در اختیار نیروهای مسلح و مردم قرار دهیم.
در این جلسه تعدادی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های مختلف شامل صنایع دفاعی، ایفای نقش صنعت دفاعی در تامین تجهیزات و محصولات غیرنظامی، ایفای نقش ودجا در دیپلماسی و ... مطرح کردند.
 
کد مطلب: 86351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *