۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۸

ادامه سامانه بارشی تا روز یکشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز یکشنبه به فعالیت می‌پردازد، گفت: طی ساعات آتی بارش شدید باران در تهران ادامه می‌یابد و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور انتظار نیست.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز یکشنبه به فعالیت می‌پردازد، گفت: طی ساعات آتی بارش شدید باران در تهران ادامه می‌یابد و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور انتظار نیست.
به گزارش تسنیم، امیرحسین نقشینه‌، درباره وضعیت جوی ساعات و روز‌های آتی اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز با شدت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و احتمال بروز آبگرفتگی در معابر و سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌های در برخی استانهای کشور وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت جوی استان تهران توضیح داد: بارش شدید باران تا ساعاتی دیگر اکثر نقاط پایتخت را در بر می‌گیرد و این بارش باران سیلاسا به همراه تگرگ و وزش باد شدید موقتی ایجاد می‌شود.
نقشینه افزود: در حال حاضر بارش باران در استان تهران به وقوع پیوسته است اما شدت آن تا آواخر وقت امروز بیشتر خواهد شد و فردا نیز رگبار پراکنده در پایتخت رخ می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که مردم استان تهران باید در ساعات آتی احتیاط لازم را مد نظر قرار دهند گفت: احتمال بروز تگرگ و وزش باد شدید موقتی به همراه آبگرفتگی معابر وجود دارد و باید نکات ایمنی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در ساعات آتی اظهار کرد: طی 24 ساعت آتی جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، نیمه غربی کشور و دامنه‌های زاگرس با باران و وزش باد شدید موقتی مواجه می‌شوند.
نقشینه افزود: سواحل شمالی کشور نیز از روز پنج‌شنبه بارانی خواهد شد و کاهش دما در نیمه شمالی به وجود می‌آید.
این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز جمعه نیز بخش‌های شرقی کشور با بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند.
وی افزود: سامانه بارشی تا روزهای شنبه و یکشنبه در کشور باقی می‌ماند و قالب نقاط را در روزهای آتی در بر می‌گیرد که احتمال سیلاب و آبگرفتگی برای برخی استانها وجود دارد.
نقشینه توضیح داد: طی 24 ساعت آتی شدت بارش‌ها برای استانهای فارس، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود و سایر نقاط کشور نیز با بارش پراکنده باران روبرو می‌شوند.
این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین استان‌های واقع در زاگرش مرکزی، فارس، اصفهان، بوشهر، لرستان، مرکزی، تهران، البرز و قم نیز با پدیده آبگرفتگی معابر و افزایش حجم آب رودخانه‌ها مواجه می‌شوند که باید احتیاط لازم مد نظر قرار گیرد.
کد مطلب: 86355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *