; ?>; ?> جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۹

جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: به طور جدی از داروهای تولید داخل حمایت کنیم و در حال حاضر 96 درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخل است و جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: به طور جدی از داروهای تولید داخل حمایت کنیم و در حال حاضر 96 درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخل است و جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست.
به گزارش ایرنا، به نقل از وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور افزود: از این میزان دارو تولید داخل، 50 درصد ماده اولیه تا بسته بندی نهایی، تولید داخل کشور است، اگرچه ممکن است 50 درصد مواد موثره دارو نیز وارداتی باشد، اما فرمولاسیون و محصول نهایی در داخل کشور تولید می شود. 
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ایران هیچگونه مراودات دارویی با کشور آمریکا ندارد، افزود: اغلب منابع وارداتی دارویی ایران از کشورهای اروپایی بخصوص سوئیس و آلمان است و کشور آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران است.
وی افزود: به حوزه دارو باید نگاه انسانی داشت و نباید مسائل سیاسی را به آن مرتبط کرد، اما با توجه به بی اعتمادی و اطمینان نداشتن به امریکا، متاسفانه این کشور، مسائل سیاسی را در حوزه دارو وارد می کند.
جهانپور ادامه داد: ممکن است در مواردی انحصار تولید دارویی در اختیار شرکت های امریکایی باشد که با سیاست های سلامت و تلاش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه نمی دهیم مسائل انسانی و جان و سلامت افراد را گروگان گیری کنند و از طریق نهادهای بین المللی و با دیپلماسی مناسب سلامت، راهکارهایی پیش بینی شده تا مشکلی در حوزه دارو ایجاد نشود.
وی با بیان این که اغلب داروهای وارداتی در کشورها و شرکت های مختلف اروپایی با کیفیت و استاندارد مناسب و لازم در سطح بین المللی تولید می شود، افزود: در مواردی که برخی از داروها در داخل تولید نشوند و یا تولید دارو در داخل کافی نباشد، در کوتاه مدت از روزنه ها و مسیرهای متعددی که فراروی کشور است استفاده خواهیم کرد.
کد مطلب: 86378
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *