کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استخدام ۱۰۰۰ مشاور برای حل مشکل تولید

23 ارديبهشت 1397 ساعت 10:55

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از استخدام ۱۰۰۰ مشاور برای کمک به حل مشکل تولید خبر داد.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از استخدام ۱۰۰۰ مشاور برای کمک به حل مشکل تولید خبر داد.
به گزارش تسنیم، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در برنامه تیتر امشب در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی گفت: بخشی از مشکلات تولید همچون مالیات، بیمه، تأمین نقدینگی به‌صورت عام است که بیشتر واحدهای تولیدی درگیر آن هستند.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلات همچون تأمین تکنولوژی روز، بهبود کیفیت، بازاریابی نیز در هر کدام از واحدهای تولید باید به‌صورت جداگانه بررسی و حل‌وفصل شود که بدین منظور 1000 مشاور در سازمان صنایع کوچک استخدام شده تا مشکلات هر واحد را به‌طور جداگانه شناسایی کنند و برای رفع آن راهکارهای مناسب ارائه دهند.
نجفی با بیان اینکه حرکت‌های خوبی در راستای تقویت صنایع کوچک شده گفت: در این راستا بازسازی و نوسازی 1700 واحد صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: همچنین مقرر شده در سال جاری با تأمین سرمایه مناسب از محل تسهیلات اعطایی 10 درصد از صنایع کوچک صادرات‌گرا شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک در خصوص راهکار رفع مشکل تأمین سرمایه در گردش واحدها تصریح کرد: بانک در این شرایط باید با تمام توان وارد شوند؛ طی جلساتی که با مدیران بانک‌ها داشتیم قرار شد شرایطی ایجاد شود تا روند تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تسریع شود و هر درخواست بیش از یک ماه طول نکشد.
وی در خصوص زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات گفت: زمان بازپرداخت با توافق با بانک‌ها انجام می‌شود البته در مناطق محروم شرایط خاص و بهتری دارد.
سجاد هاشمی رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد هم با اشاره به آمار ارائه‌شده مبنی بر 1400 بنگاه مشکل‌دار گفت: آمار واقعی شاید بیشتر از اینها باشد.
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد در جواب این سؤال که مشکلات بنگاه‌های تولیدی از کجا شروع می‌شود، تأکید کرد: تا بازدید میدانی از بنگاههای تولیدی نباشد، مشکل حل نخواهد شد.
هاشمی گفت: با بررسی‌های میدانی از بنگاه‌های مشکل‌دار باید از نزدیک با مشکلات شناخت داشته باشیم و آنها را حل کنیم.
وی افزود: عمده مشکلات این بنگاه‌ها قوانین ناکارآمد است.
هاشمی با ابراز اینکه فضای کار آلوده است، گفت: امروز 18 درصد بهره بانکی می‌دهیم که این مشکلاتی را برای بنگاه‌ها ایجاد کرده است.
سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بنگاه‌های مشکل‌دار بیشتر از 1400 واحد تولیدی است.
وی گفت: بخشی از مشکلات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی بنگاه‌های تولیدی، مربوط به دولت و بخش دیگر مربوط به مجلس است که با هماهنگی مجلس و دولت باید این مشکلات برطرف شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد مجلس برای رفع مشکلات تولید گفت: یکی از مشکلات عمده بخش تولید، بحث مالیات بر ارزش افزوده است که 5 سال به‌صورت آزمایشی اجرا و یک سال دیگر هم تمدید شد؛ در طول این مدت نابسامانی‌هایی در بخش تولید به‌وجود آورد که مقرر شده این موضوع ظرف یکی دو ماه آینده در مجلس تعیین تکلیف شود.


کد مطلب: 86543

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86543/استخدام-۱۰۰۰-مشاور-حل-مشکل-تولید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir