۰
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹

جوانانی که از تماشای فوتبال محروم هستند؟

جوانان ایرانی و علاقمندان به فوتبال در نقاط دورافتاده کشورمان از تماشای مسابقات فوتبال از طریق شبکه سه محروم هستند.
جوانان ایرانی و علاقمندان به فوتبال در نقاط دورافتاده کشورمان از تماشای مسابقات فوتبال از طریق شبکه سه محروم هستند.
به گزارش ایسنا، بینندگان تلویزیون در روستاهای کشور که همچنان تنها از طریق سیستم آنالوگ امکان دریافت برنامه‌های صداوسیما را دارند، به هنگام پخش مسابقات فوتبال، به تماشای برنامه‌های دیگری چون فیلم‌های سینمایی مجبور می‌شوند!
این در حالی است که تب و تاب تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از هم اکنون در بین بینندگان تلویزیون بالا گرفته و این سوال جدی را در ذهن پررنگ می‌کند که برای بهره بردن این گروه از هموطنانمان در روستاها که اتفاقا تماشای فوتبال از سرگرمی‌های جدی آنان محسوب می‌شود، چه تمهیداتی می‌توان اندیشید.
بر این اساس شاید یکی از دلایل گسترش ماهواره به عنوان ابزاری برای دسترسی به رسانه‌های جمعی آن هم در بین روستاییان کشورمان را بتوان همین نبود گیرنده‌های دیجیتال عنوان کرد. هر چند سیستم کدینگ که هم اینک مانع از تماشای فوتبال در بین روستاییان شده است، به هنگام پخش برنامه‌های شبکه‌ سه از طریق ماهواره‌ هم فعال می‌شود و عملا امکان تماشای این مسابقات از این طریق هم وجود ندارد. 
انتقادها برای محرومیت نقاط دور افتاده از سیستم دیجیتال در حالی مطرح می‌شود که معاون توسعه و فناوری صداوسیما مطرح کرده است: می‌توانیم بگوییم فرستنده‌های دیجیتال ساخت ایران با کیفیت عالی در تمام دنیا قابل استفاده است و این نشان از اعتماد به دانش ایرانی و خودباوری است.
وی گفته است: تقریبا در تمام بخش‌های صدا و تصویر به خودکفایی رسیده‌ایم که به باور بسیاری از کشورها یک معجزه اتفاق افتاده است. اگر قرار بود توسعه پوشش دیجیتال را از خارج تهیه کنیم باید پنج برابر هزینه صرف شده در داخل پرداخت می‌کردیم، میانگین پوشش دیجیتال فرستنده‌ها در کشور ۹۱ درصد است که نشان از تلاش در این حوزه است.
کد مطلب: 86599
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *