۰
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کواکبیان در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم شهر تهران

ضرب و شتم معلمان در مقابل مجلس را قطعا پیگیری می کنیم

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه معلمان به تربیت سیاسی دانش آموزان و به خصوص آشنایی آنان با حقوق شهروندی گفت: دانش آموزان علاوه بر تحصیل باید از رویدادهای جامعه اطلاع داشته باشند.
ضرب و شتم معلمان در مقابل مجلس را قطعا پیگیری می کنیم
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه معلمان به تربیت سیاسی دانش آموزان و به خصوص آشنایی آنان با حقوق شهروندی گفت: دانش آموزان علاوه بر تحصیل باید از رویدادهای جامعه اطلاع داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان روز شنبه در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم شهر تهران اظهار کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره) باید تربیت سیاسی افراد جامعه از ابتدا و از دوران تحصیل در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه معلمان باید آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند، گفت: متاسفانه ما از حقوق خود بی خبریم و به همین دلیل مطالبه گری نداریم، اگر جامعه حقوق خود را بشناسد حتما پرسشگر می‌شود و در جامعه پرسشگر مسئولان باید به مطالبات پاسخ دهند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان در سنگر تعلیم و تربیت حضور داشته و با توجه به مشکلات معیشتی در این راه تلاش و مجاهدت می‌کنند، افزود: معلمان اخلاق و کمالات را به دانش آموزان می‌آموزند و به عنوان الگویی برای افراد جامعه محسوب می‌شوند.
کواکبیان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان و پیگیر حل مشکلات آنان هستند، اظهار کرد: ما در تحقق مطالبات، معوقات، حقوق حقه معلمان و همسان سازی حقوق آنان بیشترین تلاش را کرده و خواهیم کرد.
وی با اعلام مخالفت درباره برخورد نامناسب با معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی برای احقاق حقوق خود گفت: ضرب و شتم معلمان در مقابل مجلس و بازداشت آنان را به خاطر مشکلات معیشتی قطعا پیگیری خواهیم کرد. در این شرایط که قدرت‌های سلطه گر خارجی با ما برخورد می‌کنند، اجازه نداریم اختلاف‌های داخلی داشته باشیم، ما باید به سمت استیفای حقوق معلمان و همه اقشار جامعه حرکت کنیم تا صمیمیت، وحدت و انسجام داخلی ما حفظ شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه و مشکلات آموزشی در استان تهران گفت: فضای آموزشی در این استان مناسب نبوده و بعضی از مدارس 2 یا سه شیفته هستند، این موضوع‌ها باید با همکاری نهادهای مختلف در شورای آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گیرد.
کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و خروج او از برجام اظهار کرد: در داخل آمریکا و در دنیا به جز منافقین، آل سعود و اسرائیل با سخنان ترامپ همه مخالف هستند و هیچ کس جز همین‌ها از خروج برجام خوشحال نیستند.
وی برجام را حرکت درستی دانست و افزود: نظام با برجام موافق است، ما در شرایطی در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بودیم و خطر قطعی جنگ بر سر ما بود، قطعنامه‌های بسیاری علیه ما صادر شده بود که در آن شرایط مذاکره کردیم.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیس، فرانسه و آلمان شعار دهند که متاسفیم و برخورد می‌کنیم، کفایت نمی‌کند، اگر مردانگی و اراده مستقل دارند، در مقابل تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه ایستادگی کنند، تحریم‌هایی که نه تنها به چند مقام دولتی بلکه به کل کشور ضربه می‌زند.
وی، خروج ترامپ از برجام را فرصتی دانست تا بار دیگر عهدشکنی آمریکا را به رخشان بکشیم.
کواکبیان افزود: اگر اتحادیه اروپا هم بخواهد ناجوانمردانه و یک جانبه گرایانه در مباحث و خواسته‌های خود ایستادگی کند، حتی می‌توانیم مراکز هسته ای خود را ظرف 2 تا سه هفته به نقطه سرانجام برسانیم اما ما این کار را نمی‌کنیم و نشان خواهیم داد که ترامپ و همراهان او اشتباه کردند و حتی آنهایی که در کشور خوشحالی می‌کنند آنها اشتباه می‌کنند باید توجه داشته باشیم که کل نظام و رهبری به دنبال اجرای برجام بوده‌اند.
سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم شهر تهران روز شنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان آموزش و پرورش در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


کواکبیان در مراسم قدردانی از 500 معلم نمونه جنوب تهران:
معلمان اصلی‌ترین عامل پرورش دهنده عقل دانش‌آموزان هستند

آِئین سپاس از معلمان شهرری در قالب دو مراسم با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاري صداوسيما،  عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم قدردانی از معلمان منتخب آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری که در کانون سمیه به انجام رسید، گفت: آموزش و پرورش از محفوظات محوری به سمت مفهوم محوری در حرکت است که گام مهمی در فرآیند اثرگذاری آموزش خواهد داشت. فولادوند با اشاره به اینکه احیاء زنگ هنر و ورزش در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: باید تلاش کنیم  نشاط و ورزش به مدارس برگردد و قبل از آموزش باید زمینه‌های آن را در دانش آموزان فراهم کنیم. مصطفی کواکبیان حضور در بین معلمان را توفیق ارزشمندی برشمرد و گفت: ما مدیون فداکاری این قشر اثرگذار فرهنگی هستیم. کواکبیان با اشاره به اینکه در قرآن کریم از سه گروه علما، متقیان و مجاهدین فی سبیل الله به نیکی یاد شده است، افزود: من معتقدم که معلمین صفات هر سه گروه را دارند چرا که علاوه بر علم آموزی، با تکیه بر فاکتور تقوا وضعیت معیشتی خود را می‌گذرانند. این نماینده مجلس تعقل را بسیار مهم برشمرد و گفت: عدم بهره‌گیری از آیتم عقل درتصمیمات گاهی موجب مشکلات عدیده‌ای برای جامعه می‌شود که معلمان مهمترین عامل برای تقویت و پرورش نیروی تفکر در دانش‌آموزان هستند وی افزود: عقل پیامبر درونی انسان است و معلمان این پیامبر درونی را پرورش می‌دهند. کواکبیان به اهمیت رفتارهای عاقلانه در معادلات بین المللی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر مسئله برجام از مهمترین مسائل روز سیاست خارجی است که معتقدیم اگر قرار است فقط پوسته برجام بماند، ما زیربار نخواهیم نرفت. این نماینده مجلس شورای اسلامی رسیدگی به پرداخت مطالبات، همسات‌سازى حقوق و ارتقاء وضعیت معیشتی معلمان را از مهمترين مسايل اين قشر فرهنگىبرشمرد که بایستی مورد رسیدگی قرار گیرد. دو مراسم تجلیل از معلمان ناحیه یک آموزش و پرورش شهرری در کانون سمیه و معلمان ناحیه دو شهرری در سالن فدک انجام شد که با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و روسای آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری از500 معلم نمونه این دو ناحیه قدردانی به عمل آمد.

 
کد مطلب: 86660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *