۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

مسكن ويژه مکمل مسكن مهر

رييس سازمان نظام مهندسي كشور تاكيد كرد: مسكن ويژه تهران به منظور پاسخ‌گويي به بخشي از نياز‌هايي كه مسكن مهر نتوانست به آن پاسخ دهد راه‌اندازي شد.
مهدي هاشمي در گفت‌وگو باایسنا گفت: طرح مسكن مهر توانست تا حدودي بحران مسكن و نيازمندي‌هاي آن را برطرف كند، اما نمي‌توانست پاسخ‌گوي تمام نياز‌ها باشد.

وي افزود: طرح مسكن ويژه مي‌خواهد به نوعي پاسخ‌گوي بخش ديگري از نياز‌ها و مطالبات مورد نظر مردم در تهران باشد و اميدواريم بتواند رسالت خود را انجام داده و بخشي ديگر از نياز‌ها را حل كند.

هاشمي تاكيد كرد: بايد تلاش كرد امكاني فراهم شود تا به صورت انبوه به بخشي از نياز‌هاي مردم كه در مسكن مهر پاسخ داده نشده است، توسط دولت جواب داده شود.

رييس سازمان نظام مهندسي كشور با بيان اين‌كه مسكن ويژه را به فال نيك مي‌گيريم و اميدواريم اهداف پيش‌بيني شده را برآورده سازد، درباره نحوه‌ي ساخت و ساز در مسكن ويژه گفت: وقتي قرار است در شهر مجموعه‌اي ساخته شود بايد دقيقا منطبق بر طرح‌هاي جامع و تفصيلي باشد.

وي خاطر نشان كرد: در مسكن ويژه بايد استاندارد‌هايي را كه در طرح مسكن ويژه مورد تاييد و تاكيد بوده رعايت شود. سازمان نظام مهندسي كشور نيز نظارت خود را بر اين طرح خواهد داشت.

هاشمي هم‌چنين اظهار كرد: در طرح مسكن مهر بيش از ۸۵ درصد از ساخت‌وساز‌ها منطبق بر استاندارد‌ها و اصول فني و مهندسي انجام شده است.

رييس سازمان نظام مهندسي كشور با بيان اين‌كه در طرح مسكن مهر مشكلاتي وجود داشت خاطر نشان كرد: بخشي از اين مشكلات در قسمتي از مسكن مهر به وجود آمد كه تحت نظارت ما نبود، اما در هر صورت در حال حاضر حل شده است و اميدواريم در آينده نيز ساخت‌وساز‌ها تحت نظارت سازمان نظام مهندسي و كاملا منطبق بر استاندارد‌ها باشد.

وي در مورد مشكلاتي كه در مسكن مهر به وجود آمد ادامه داد: هرچند اشكالات جزيي بود اما بيشتر در مورد مكان‌يابي براي ساخت مسكن مهر انتقاد‌هايي مطرح شد. در مورد مسائل ديگر نيز هم‌چون بحث‌هاي خدماتي مشكلاتي وجود داشت كه همگي حل شده است و زماني واحد‌هاي مسكن مهر در اختيار مردم قرار گرفت كه مشكلي نداشته باشد.

هاشمي افزود: در حال حاضر نيز سعي داريم مشكلات اندك موجود را به سرعت رفع كنيم تا واحد‌هاي تحويل داده شده به مردم مشكلي براي زندگي نداشته باشد.

رييس سازمان نظام مهندسي كشور در پاسخ به اين پرسش چرا براي طرحي به اين وسعت كه به عنوان طرحي ملي مطرح است، بايد مشكلاتي از اين دست وجود داشته باشد، گفت: وقتي نظارت در كار نباشد برخي اشكالات چه در بخش‌هاي تاسيسات و چه در استفاده از نوع مصالح به وجود مي‌آيد.

هاشمي ادامه داد: در ۱۵ درصد از طرح مسكن مهر كه تحت نظارت سازمان مهندسي كشور نبود، مشكلاتي در بخش‌هاي تاسيسات و نيز استفاده از مصالح غيراستاندارد به وجود آمد، اما در كل مواردي نداشتيم كه بدون رفع عيب منتهي به پايان كار شود. به‌طور قطع ابتدا اشكالات اصلاح شد و سپس واحد‌ها به صاحبان آن تحويل داده شد.
کد مطلب: 8668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *