کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین بین المجالس اسلامی:

پارلمان کشورهای اسلامی قوانینی برای تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی تصویب کنند

24 ارديبهشت 1397 ساعت 18:21

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ کس حق ندارد موضوعی را بر ملت فلسطین و جهان اسلام تحمیل کند چرا که با واکنش شدید فلسطینی‌ها روبه رو می‌شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ کس حق ندارد موضوعی را بر ملت فلسطین و جهان اسلام تحمیل کند چرا که با واکنش شدید فلسطینی‌ها روبه رو می‌شود.
به گزارش خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس در نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی که صبح دیروز (دوشنبه، 24 اردیبهشت ماه) در تهران برگزار شد، گفت: کشورهای اسلامی در خصوص اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس مخالفت شدید انجام دادند اما رئیس جمهور آمریکا روز نکبت را موعدی برای عملیاتی کردن تصمیم خود تعیین کرد و رژیم منحوس صهیونیستی اقدامات جنایتکارانه ای علیه فلسطینیان در راهپیمایی مسالمت آمیز روز بازگشت انجام داد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا از تصویب قطعنامه اخیر در شورای امنیت در محکومیت جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی بر ضد تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه ممانعت به عمل آورد، اظهار داشت: مجموعه اقدامات اخیر این رژیم و آمریکا موجودیت حقیقی و تاریخی فلسطین و قدس و اسلام را نشانه گرفته لذا این شرایط حساس ایجاب می‌کند کشورهای اسلامی با وحدت راهکارهای عملی در پیش بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به 160 قانون خصمانه و نژادپرستانه که در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده، عنوان کرد: تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز نقض آشکار و جدی قطعنامه‌ها و قوانین حقوق بشر در سازمان ملل است که آن را به شدت محکوم می‌کنیم.
کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید در پارلمان‌های خود برای تحریم کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی قوانینی به تصویب برسانیم، ابراز داشت: باید از دولت‌های خود بخواهیم تا این قوانین را اجرا کنند و امت اسلام نیز از آن حمایت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم اقدامات آمریکا و رژیم بحران زای صهیونیستی را خلاف امنیت و ثبات منطقه دانست و افزود: اگر امنیت و ثبات منطقه و کشورهای اسلامی برای ما اهمیت دارد، باید با اقدامات یک جانبه گرایانه مقابله کنیم.
ما نباید شاهد به رسمیت شناختن تلویحی رژیم صهیونیستی از سوی برخی شاهزاده‌های تازه به دوران رسیده منطقه در میان کشورهای اسلامی باشیم و تعجب آن است که همان افرادی که داعش را به وجود آوردند و کمک مالی کردند هم اکنون می‌خواهند هسته‌های مقاومت در برابر رژیم جعلی اسرائیل را تضعیف کنند.
این عضو کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد موضوعی را بر ملت فلسطین و جهان اسلام تحمیل کند چرا که با واکنش شدید فلسطینی‌ها روبه رو می‌شود.

کواکبیان: امثال ترامپ، نتانیاهو و آل سعود از لغو برجام خوشحال هستند
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برجام توانسته ترامپ را با آن خصوصیات رفتاری خشمگین کند، اتفاقا نشان‌دهنده درست بودن آن است.اگر افرادی از برهم خوردن برجام خوشحال باشند فرقی با ترامپ ندارند.
مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که عده‌ای نگران پدید آمدن افرادی مثل بابک زنجانی و سوءاستفاده آنها از تحریم‌ها در شرایط فعلی هستند، گفت: اگر قرار بر این باشد که به طور جدی اتحادیه اروپا از برجام خارج شود، دولتمردان و نمایندگان نیاز به تجربه زیادی از گذشته دارند تا در دوران تحریم‌ها کشور به نفع منافع مردم اداره شود. بابک زنجانی یکی از این تجربه‌ها است که نباید از آن غافل شد و نباید در دوران تحریم‌ها شرایط سوءاستفاده افرادی مثل زنجانی به وجود بیاید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به افرادی که از خروج آمریکا از برجام خوشحال شدند و حتی آن را تبریک گفتند، تصریح کرد: ترامپ از پاره کردن برجام خوشحال است، افرادی هم که مثل ترامپ از برهم خوردن این قرارداد بین‌المللی خوشحال باشند مثل ترامپ هستند. کسی که می‌گوید برجام از اول غلط بود تفاوتی با ترامپ ندارد. اما از اول به پیش بینی نیاز داشتیم، همانطور که رهبری هم پیش‌بینی کردند به نتیجه برجام خوش‌بین نیستند، اما اینکه افرادی بگویند برجام غلط بوده، قابل پذیرش نیست.
وی در پایان گفت: اگر برجام توانسته ترامپ را با آن خصوصیات رفتاری خشمگین کند، اتفاقا نشان‌دهنده درست بودن آن است. در مجموع اگر افرادی از برهم خوردن برجام خوشحال باشند فرقی با ترامپ ندارند.
 

 


کد مطلب: 86698

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86698/پارلمان-کشورهای-اسلامی-قوانینی-تحریم-کالاهای-آمریکایی-صهیونیستی-تصویب-کنند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir