۰
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸

گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون درباره برجام

رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای فرانسوی خود به بررسی چشم‌اندازهای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.
رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای فرانسوی خود به بررسی چشم‌اندازهای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه طی تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش درخصوص بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران به ویژه پس از کناره‌گیری آمریکا از برجام درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است طی این تماس دو طرف بر پایبندی مسکو و پاریس به اجرای این توافق پرداختند.
دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی چشم‌اندازهای حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه و پرونده هسته‌ای ایران پرداختند.
طبق گزارش بیانیه کرملین، پوتین همتای فرانسوی خود را در جریان دیدارش با مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، قرار داد.
رئیس جمهوری روسیه درخصوص حادثه تروریستی اخیر در پاریس، پایتخت فرانسه به ماکرون تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است، رؤسای جمهور روسیه و فرانسه همچنین به بررسی مقدمات سفر ماکرون به روسیه که قرار است در ۲۴-۲۵ ماه مه جاری صورت گیرد، پرداختند که شامل مشارکت رئیس جمهور فرانسه در فعالیت‌های همایش اقتصادی بین‌المللی سن پترزبوگ می‌شود و مجموعه‌ای از موضوعات بین‌المللی و دوجانبه برای مذاکرات آتی مشخص شده است.
کد مطلب: 86751
برچسب ها: پوتین برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *