۰
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵

تشکر و حمایت 172 نماینده از وزیرجوان کابینه

172 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح رجیستری در راستای جلوگیری از قاچاق کالا قدردانی کردند.
172 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح رجیستری در راستای جلوگیری از قاچاق کالا قدردانی کردند.
به گزارش فارس، در این بیانیه که احمد امیرآبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس آن را خواند، آمده است: صنعت ICT (ارتباطات و فناوری اطلاعات) ایران علاوه بر اینکه پرتحول ترین و رو به رشد ترین صنعت کشور است، به سبب خلق فرصت های کم نظیر در اشتغال جوانان ایرانی همواره از مزیت های بسیاری برخوردار بوده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه سایر بخش های حاکمیت بر حمایت از فعالان این عرصه تاکید داشته اند.
این بیانیه می افزاید: اجرای موفقیت آمیز طرح ثبت شناسه گوشی های تلفن همراه(رجیستری) که در راستای برنامه های سیاست های اقتصاد مقاومتی و با هدف جلوگیری از روند فزاینده قاچاق تلفن های همراه در نیمه دوم سال ۹۶ آغاز شد، باوجود همه دشواری ها و مشکلاتی که در مسیر قانونمند شدن روند ورود این تجهیزات وجود داشت، نشان دهنده عزم جدی دولت در مقابله با پدیده شوم قاچاق بود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: احقاق حقوق ملی حمایت از فعالان قانونمند این بازار بزرگ، توجه به سلامت عمومی و حراست از کیان ملی در مقابله با قاچاق ۱۰۰ میلیاردی کالا از جمله دستاوردهای اجرای این طرح است که بدون مشارکت کم نظیر همه ذینفعان این بخش، به خصوص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر نمی شد.
این بیانیه می افزاید: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از کوشش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که بار دشوار اجرای این طرح را به دوش کشیده اند و همچنین سایر دستگاه های مرتبط، امیدوار است ثبت گوشی های تلفن همراه به یک الگوی ملی و موثر برای جلوگیری از پدیده قاچاق در کشور بدل شود.
** راهکارهای شناسایی اموال نامشروع ناشی از پولشویی تعیین شد
به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ماده هفت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را با 143 رای موافق، 11 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 220 نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: «هر گاه ظن نزدیک به علم به عدم صحت معاملات و تحصیل اموال وجود داشته باشد مانند آن که نوعا و با توجه به شرایط امکان تحصیل آن میزان دارایی در یک زمان مشخص وجود نداشته باشد مسوولیت اثبات صحت آنها برعهده متصرف است؛ منظور از علم در این تبصره و تبصره 3 همان است که در قانون مجازات اسلامی برای علم قاضی تعریف شده است.»
نمایندگان مجلس در تبصره این ماده تصویب کردند: دارا شدن اموال موضوع این قانون منوط به ارائه اسناد مثبته است؛ علاوه بر این چنانچه ارزش اموال یادشده بیش از 10 میلیارد ریال باشد وجود سابقه از آن در سامانه های مربوطه مطابق قوانین و مقررات لازم است؛ عدم تقدیم اسناد مثبه که قابل راستی آزمایی باشد به حکم دادگاه متوجب جزای نقدی به میزان یک چهارم ارزش آن اموال خواهد بود؛ در این صورت اصل مال موضوع قانون تا زمان رسیدگی قضایی توقیف می شود، چنانچه پس از رسیدگی اثبات شود دارا شدن مشروع بوده ازمال رفع توقیف ودر غیر این صورت ضبط می شود.
نمایندگان مجلس در تبصره دیگری تصویب کردند: چنانچه ظن نزدیک به علم بر تحصیل مال از طریق نامشروع وجود داشته باشد در حکم مال نامشروع محسوب و در صورتی که مرتکب مشمول مجازات شدیدتری نباشد به حبس درجه 6 محکوم می شود؛ در هر صورت مال مزبور ضبط خواهد شد مگر این که تحصیل مشروع آن اثبات شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره دیگری تصویب کردند، معاملات و عملیات مشکوک شامل هر نوع معامله، دریافت یا پرداخت مالاعم از فیزیکی یا الکترونیکی یا شروع به آن هاست که بر اساس قرائت و اوضاع و احوالی مانند موارد زیر ظن وقوع جرم را ایجاد کند.
1. معاملات و عملیات مالی مربوط به ارباب رجوع که بیش از سطح فعالیت مورد انتظار وی باشد.
2. کشف جعل، اظهار کذب یا گزارش خلاف واقع از سوی مراجعان پیش یا بعد از آنکه معامله یا عملیات مالی صورت گیرد و نیز در زمان اخذ خدمات پایه.
3. معاملات یا عملیات مالی بیش از سقف مقرر در آیین نامه اجرایی این قانون هر چند مراجعان پیش یا حین معامله یا عملیات مزبور از انجام آن انصراف داده یا بعد از انجام آن بدون دلیل منطقی نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.
** گرامی داشت یاد و خاطر شهید دادمان وزیر اسبق راه
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نمایندگان گلستان در نامه ای به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یاد و خاطر شهید دکتر دادمان وزیر وقت راه و شهرسازی و همه نمایندگان استان گلستان را که ۲۷ اردیبهشت 13۸۰، هواپیمایشان در جنوب ساری سقوط کرد، گرامی داشتند.
وی اظهار داشت: بعد از گذشت ۱۷ سال از عروج ملکوتی آنها یادی از خادمان صادق ملت در مجلس ششم از جمله، شهیدان دکتر قندهاری، دکتر گل، دکتر صادقی، مهندس کوهساری، مهندس حسینی، مهندس طیار، مهندس هزار جریبی که پدر آقای هزار جریبی نماینده کنونی استان گلستان بودند، مهندس هلاکو، مهندس دهقان نماینده وقت لنگرود می کنیم.

** تغییر زمان جلسات علنی مجلس در ماه مبارک رمضان
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی پیش از صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی اعلام کرد که مجلس از روز یکشنبه آینده به دلیل تداخل با ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر و از ساعت 9 صبح تا 13 جلسه علنی دارد.
 
کد مطلب: 86844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *