۰
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

قاسم افشار از نگاه همکاران

مازیار ناظمی درگذشت قاسم افشار، همکار قدیمی خود در عرصه گویندگی خبر را تسلیت گفت و از او به عنوان یک شخصیت دوست‌داشتنی یاد کرد که صدای او بی‌نظیر و ماندگار بود.
مازیار ناظمی درگذشت قاسم افشار، همکار قدیمی خود در عرصه گویندگی خبر را تسلیت گفت و از او به عنوان یک شخصیت دوست‌داشتنی یاد کرد که صدای او بی‌نظیر و ماندگار بود.
این گوینده خبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود دو ماه پیش با یکسری از دوستان قدیمی خبر به موسسه خیریه (بنت الهدی) ایشان که برای درگذشت دختر کوچک خود ایجاد کرده است، رفتیم و ایشان را دیدیم. ایشان گفت به من سر بزنید و حالم را بپرسید به دلیل اینکه روزگار خیلی طولانی نیست. فقدان او غم‌انگیز است، قاسم افشار مرد بزرگی بود که روحیه بزرگی داشت. صدا، ابهت و اجرای او برای کشور و نظام ذخیره بود و از ایشان آموختیم و بسیاری مانند من افتخار می‌کنند که شاگرد قاسم افشار بودند. جای او خالی است و باید تا دور هم هستیم قدر هم را بدانیم و به هم احترام بگذاریم.
او با اشاره به آشنایی خود با قاسم افشار بیان کرد: قاسم افشار یک شخصیت دوست‌داشتنی بود و صدای او بی‌نظیر و ماندگار است. این عبارت که تنها صداست که می‌ماند، برازنده قاسم افشار است. در رویای من بود که با آقای حیاتی و فواد بابان همکار شوم. سال ۷۹ روز اولی بود که آقای افشار را دیدم؛ در خبر ۱۹ شبکه یک بخش ورزشی را اجرا می‌کردم. خود را معرفی کردم و گفتم نیروی جدید اخبار ورزشی هستم و ایشان هم با دقت به حرف من گوش می‌داد. در نهایت گفت خوشحالم که همکار ما شدی. ایشان در آن دوره به من اصول خبر را می‌گفت و برای من جالب بود که فردی چنین نگاه محبت‌آمیزی به جوانی دارد که از شهرستان آمده است و رفتارش سخاوتمند بود.
این گوینده خبر تلویزیون ادامه داد: او فردی فوتبالی بود و اطلاعاتش در این راستا کامل بود و درباره فوتبال سر به سر هم می‌گذاشتیم و با من شوخی می‌کرد. آهنگ صدای ایشان، طمأنینه، حضور و اجرای ایشان به ما انگیزه می‌داد و همیشه پشت ما بود. حضور او در تحریریه، حرف زدن و نگاهش برای بچه‌هایی مانند ما که تازه داشتیم در خبر مطرح می‌شدیم و کار یاد می‌گرفتیم، واقعا ارزشمند بود.
ناظمی درباره کناره‌گیری قاسم افشار از تلویزیون اظهار کرد: ما سرمایه‌های سازمان و بخش خبر را باید بهتر از این حفظ می‌کردیم و من دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که از کار خبر تلویزیون کنار رفتند اما فکر می‌کنم باید حرمت ایشان بهتر نگه داشته می‌شد. در آن دوره موضوعی پیش آمد و گفتند گویندگانی که بازنشسته هستند، در شیفت قرار نگیرند؛ البته این موضوع با حال و هوای انتخابات سال ۸۸ تقارن پیدا کرد اما به نظرم موضوع کناره‌گیری ایشان بیشتر کم‌حرمتی به او بود. قاسم افشار فردی ارزشمند بود و فردی نبود که بخواهی هر جا از او استفاده کنی. بعد از آن هم برنگشت و هیچ برنامه‌ای را نپذیرفت. گاهی با او ارتباط تلفنی داشتیم.
او در پایان گفت: قاسم افشار بیماری دیابت هم داشت و با آن درگیر بود. فضای مجازی در این مدت نامهربان بود و شایعاتی درباره سلامتی ایشان منتشر می‌کردند. 
به گزارش ایسنا، قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال‌های دفاع مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
کد مطلب: 86850
برچسب ها: صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *