۰
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲

نظر چین در مورد استقلال تایوان

چین اعلام کرد محال است این کشور به استقلال طلبان تایوان اجازه دهد این جزیره را از سرزمین مادری (چین) جدا کنند.
چین اعلام کرد محال است این کشور به استقلال طلبان تایوان اجازه دهد این جزیره را از سرزمین مادری (چین) جدا کنند.
به گزارش ایرنا 'آن فانگشان' سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین با اشاره به تلاش های تایوان برای مسلح شدن با سلاح های آمریکایی این موضوع را عنوان کرد.
وی تاکید کرد که چین هرگز و در هیچ شکلی به استقلال طلبان تایوان اجازه نخواهد داد تا این جزیره را از چین جدا سازند.
وی گفت ما رزمایش بزرگی در منطقه برگزار کردیم که پیامی شفاف برای انشعاب طلبان تایوانی دارد و آنها باید هشدار چین را بخوبی درک کنند.
چین در اقدامی کم سابقه در تنگه تایوان بمب افکن ها، جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی خود را به پرواز دراورده و مانور نظامی برگزار کرده است.
رزمایش این جنگنده و بمب افکن ها از روز جمعه شروع شده است و یکی از هدف های آن بالا بردن توان رزمی این کشور است.
چین می گوید که جنگنده ها و هواپیماهای نظامی این کشور در اطراف تایوان و در حریم هوایی پیرامون این جزیره رزمایش هوایی برگزار کرده است.
چین در یک سال گذشته حضور خود در تنگه تایوان را افزایش داده و بارها ناو هواپیمابرش را با ناوهای جنگی دیگر به آبهای این منطقه فرستاده و رزمایش برگزار کرده و به استقلال طلبان تایوانی هشدار داده است.
گزارش های رسانه ای نشان می دهد که چین برای نخستین بار سوخوهای 35 خود را نیز به رزمایش در منطقه «باشی» در فاصله بین فیلیپین و تایوان اعزام کرده است.
چین در روزهای اخیر جنگنده های رادارگریز جی 20 خود را نیز برای اولین بار بر فراز آبهای دریای جنوبی که در این منطقه با آمریکا درگیر تنش های جدی است، به پرواز دراورد و اولین ماموریت دریایی این جنگنده ها را انجام داد.
چین، منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون 'اصل یک چین' بخشی از خاک خود می داند.
مقام های چین و تایوان در سال 1992 میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل «چین واحد» باشد بر اساس این اصل، ‌چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.
بر اساس اصل 'یک چین' هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند.
اما از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال 94 شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.
حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه های استقلال طلبانه است و بخش هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت کرده است.
تسای در اقدامی نادر در ابتدای در دست گرفتن قدرت با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تلفنی گفت و گو کرد و گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا قصد دارد به این جزیره سفر کند.
کد مطلب: 86862
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *