; ?>; ?> گردهمایی تحریم کنندگان قطر - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

گردهمایی تحریم کنندگان قطر

یک مقام سعودی فاش کرد که سران کشورهای عربستان ، امارات ، بحرین و مصر که از یک سال پیش قطر را تحریم کرده اند چند روز پیش در قاهره گرد هم آمدند.
یک مقام سعودی فاش کرد که سران کشورهای عربستان ، امارات ، بحرین و مصر که از یک سال پیش قطر را تحریم کرده اند چند روز پیش در قاهره گرد هم آمدند.
به گزارش ایرنا ، «بدر العساکر» ریِیس دفتر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روز جمعه با انتشار عکسی از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ، حمد بن عیسی شاه بحرین و عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در توئیتر نوشت : یک دیدار دوستانه بین برادران که چند روز پیش به میزبانی رییس جمهوری مصر در قاهره انجام شد.
وی اطلاعات بیشتری در خصوص زمان و مکان دقیق این دیدار منتشر نکرد.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از ترورسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی باقطر را هم بستند.
این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند .
قطر با رد این شروط اعلام کرده است که تحریم کنندگان برای اثبات ادعای خود هیچ دلیل قانع کننده ای در اختیار ندارند.
منابع خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ سه شنبه هفته گذشته در تماس تلفنی با پادشاه عربستان و امیر قطر خواستار پایان دادن به اختلافات شده است .
دولت آمریکا همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه خود را در اولین سفر خاورمیانه ای راهی عربستان کرد تا پیام ترامپ برای پایان دادن به اختلافات این کشور با قطر را به سلمان پادشاه سعودی ابلاغ کند.
در همین چارچوب امیر کویت که طی یک سال گذشته تلاش های بی وقفه ای برای پایان اختلافات به عمل آورده است ،هفته گذشته هم نامه هایی به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص لزوم رفع اختلافات ارسال کرد اما تاکنون نشانه ای از تمایل این کشورها برای رفع اختلافات مشاهده نشده است .
عربستان چندی پیش تصمیم گرفته بود در تنها مرز زمینی قطر کانالی حفر کند تا زباله های هسته ای فعالیت های آتی هسته ای خود را در آن دفن نماید.
 
کد مطلب: 86960
برچسب ها: قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *