کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادران شایسته ایرانی شناسایی شدند

28 ارديبهشت 1397 ساعت 17:38

مدیر بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر با تاکید بر ارج نهادن به مقام مادری، گفت: تاکنون 1600 مادر شایسته از سراسر کشور برای تجلیل از آنها شناسایی شدند.


مدیر بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر با تاکید بر ارج نهادن به مقام مادری، گفت: تاکنون 1600 مادر شایسته از سراسر کشور برای تجلیل از آنها شناسایی شدند.
غلامرضا محمدی امروز(جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: مادران این سرزمین قهرمانان گمنامی هستند که با ردیابی افراد موفق می توان دریافت، با مهر و محبت بی دریغ بانوانی که عمری را صرف فرزندانشان کرده اند، به درجات عالی رسیده اند.
وی اضافه کرد: در حالی که از افراد شایسته در هر زمینه ای همواره تقدیر و تجلیل می شود، تاکنون نسبت به ارج نهادن مقام مادری توجه شایانی نشده است.
مدیر بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر در این رابطه به مادر خوزستانی (رامهرمزی) اشاره کرد که به علت معلولیت همسرش، در معدن های سنگ کار می کند تا هزینه زندگی خانواده هشت نفری را تامین کند.
وی افزود: همچنین مادری از راه قالیبافی و با جمع کردن بلوط از جنگل های دامنه زاگرس در استان فارس، مخارج 11 فرزندش را تامین می کند؛ مادر نامدار دیگری در استان کهگیلویه و بویراحمد، هفت فرزندش به مدارج عالی رسیده که هرکدام در رشته های پزشکی و دانشگاهی شناخته شده هستند.
محمدی گفت: نمونه های زیادی از زنان موفق در این سرزمین هستند که باید آنها را به جامعه معرفی کرد و دستان آنها را بوسید.

** شاخصه های انتخاب مادر نمونه
وی در ادامه به شاخص های انتخاب مادر نمونه اشاره کرد و گفت: یک مادر نمونه باید «فرزند شایسته ای برای پدر و مادرش، همسری همدل برای شوهرش، مادری نیکو برای فرزندانش، شهروندی مردم دار برای اطرافیانش و همچنین فردی موفق در جامعه» باشد.
مدیر بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر اضافه کرد: در هر شهرستان با همکاری نهادهای بومی و فرهنگی منطقه، 10 مادر به بنیاد معرفی شدند و با بررسی های هیات داوران یکی از آنها انتخاب شده است. وی گفت: تلاش داریم تا با انتخاب و معرفی مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت و تجلیل از آنان، مراتب قدرشناسی از جایگاه والای مادری را در جامعه نشر دهیم زیرا آنها یک عمر زندگی شرافتمندانه خود را وقف فرزند و خانواده کرده اند و لازم است با معرفی به جامعه، فرهنگ مادرانگی و مهرورزی تقویت شود.
محمدی، آشنا کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادری و ارتقاء و بازآفرینی ارزش های مقدس مادرانگی را یک ضرورت دانست و گفت: این روند، ضمن تقویت نشاط اجتماعی و امید و مثبت اندیشی در جامعه، از وقوع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.
وی «بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر» را سازمانی مردم نهاد دانست و گفت: معتقدیم «مادر» به بشریت تعلق دارد؛ اگر هر سازمان مردم نهاد، برای پرداختن به یک امر خاص تشکیل می شود و فعالیت می کند اما موضوع «مادر و مادرانگی» برای همه افراد جامعه و به دور از هرگونه تبعیض در رنگ، نژاد، قوم، زبان، دین، عقیده و ملیت است.
مدیر بنیاد فرهنگی - بین المللی مادر با توجه به اهمیت نقش مادران در خانواده و جامعه یادآور شد: مادران منشاء تحولات بزرگ اجتماعی هستند؛ برای ساختن جامعه ایده آل، «تقویت جایگاه مادری و مادرانگی» ضروری است.
وی، همه مادران را شایسته و لایق ستایش و قدردانی دانست و گفت: در واقع معرفی مادران شایسته و تجلیل از آنها، به نمایندگی از همه مادران است.
به گزارش ایرنا، بنیاد مادر یک نهاد فرهنگی بین المللی غیردولتی است که اهداف مختلفی همچون «پر رنگ تر ساختن مسئولیت های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران»، «آموزش مسئولیت های خطیر مادری به خانم های جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران» و «ایجاد مراکز مشاوره برای مادران به منظور رفع تنگناهای آنان از نظر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، درمانی، معنوی و خانوادگی» را دنبال می کند.
این بنیاد که دفتر مرکزی آن در شیراز است، با شعار «مادرانی متعالی، جهانی خوشبخت» اهداف خود را پیگیری می کند.


کد مطلب: 86976

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86976/مادران-شایسته-ایرانی-شناسایی-شدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir