۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۳

سخنگوی میلوشویچ، نخست وزیر صربستان شد

یکی از سیاستمداران نزدیک به رهبر صربها در دوران جنگ بالکان در سمت نخست‌وزیر جدید صربستان سوگند یاد می‌کند
به نقل از شبکه خبری "بلوم‌برگ"، امروز "ایویکا داچیچ" که پیش از این سخنگوی "اسلوبودان میلوشویچ" رهبر صربها در جنگ بالکان بود،در سمت نخست وزیر صربستان به همراه ۱۹ تن از اعضای کابینه سوگند یاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، حقوقدانان اوایل امروز صبح ضمن رایزنی با مخالفان در مورد انتصاب داچیچ و با اشاره به گرایش‌های ملی‌گرایانه "تومیسلاو نیکولیچ" رئیس جمهور صربستان، نسبت به بازگشت کشور به دوران ملی‌گرایی افراطی در دهه ۱۹۹۰ میلادی هشدار دادند.

(دولت) ائتلافی متشکل از ۴ حزب که ۱۴۰ کرسی از مجموع ۲۵۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد، قصد دارد طرحی را ارائه دهد که با وجود رقم بالای کسری بودجه به بیش از ۷ درصد تولید ناخالص داخلی از ورشکستی کشور جلوگیری شود.

داچیچ که با نام "اسلوبای کوچک" شهرت دارد، در واکنش به ابراز نگرانی‌ها از این انتصاب گفت که بالکان به اندازه کافی شاهد به راه افتادن خونریزی (و جنگ) بوده است و بهتر است که به جای پیوند با گذشته به آینده چشم دوخت.


وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در صربستان به حقوق‌دانان کشورش قول داد که تا پایان ماه سپتامبر ضمن ثبات در پول ملی ، صادرات را رونق دهد و کسری بودجه را کاهش دهد.

کد مطلب: 870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *