۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۵
محمدباقر ذوالقدر:

تصمیم گیری درباره رابطه با آمریکا منحصرا در اختیار رهبری است

فارس نوشت:
محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه‌ها و محافل سیاسی باشد.
وي طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.
وی موضوع مذاکره و رابطه با امریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.
ذوالقدر گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کردند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز به کرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.
معاون راهبردی قوه قضاییه طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائی‌ها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته‌اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری‌های امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت‌های مسلمان و به‌پا خواسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می‌دانند.
وی با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را ادامه همان مواضع استکباری آمریکا دانست و گفت: انتظار بود هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قبال آن واکنش نشان می‌دادند و جلسه را ترک می‌کردند. در قبال چنین اظهاراتی هر سخنی که بوی نرمش و سازش از آن استشمام شود به ضعف و عقب نشینی تعبیر می‌شود که این معنی در قاموس ملت سلحشور ایران جایی ندارد.
 
کد مطلب: 8734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *