کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رنجهای بیشمار اسیران فلسطینی

2 خرداد 1397 ساعت 16:35

پس از شهادت «عزیز عویسات» اسیر 53 ساله فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، فعالان حقوقی فلسطین، آن را قتل عمد دانستند و خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی جهت بررسی کوتاهی های مدیریت زندان های رژیم اشغالگر شدند.


پس از شهادت «عزیز عویسات» اسیر 53 ساله فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، فعالان حقوقی فلسطین، آن را قتل عمد دانستند و خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی جهت بررسی کوتاهی های مدیریت زندان های رژیم اشغالگر شدند.
به گزارش ایرنا، با شهادت عویسات که از ساکنان قدس اشغالی بود، تعداد شهدای اسیر فلسطینی به 216 نفر رسید. عویسات در سال 2014 بازداشت و به اتهام طراحی انفجار خط لوله گازی شهرک «آرمون هنتسیف» واقع در مناطق اشغالی در «جبل المکبر» نزدیک بیت المقدس، محکوم به تحمل 30 سال زندان شده بود.
«وصفی قبها» وزیر پیشین امور اسرا در تشکیلات خودگران فلسطین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رام الله، رفتار صهیونیست ها در قبال زندانیان فلسطینی را شرم آور توصیف و تاکید کرد: در برابر تعرض به اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، نمی توان دست بسته نشست.
وی تحرک دیپلماتیک و اقدام قانونی از طریق سازمان های ذیربط در جهان جهت متوقف کردن جنایت های اسرائیلی را خواستار شد.
قبها که خود بارها بازداشت و در زندان های صهیونیستی اسیر بود، گفت: ضعف در واکنش در برابر این جنایت، باعث می شود جان بسیاری از اسرای تحت شکنجه در بند اشغالگران در خطر باشد.
این مقام پیشین فلسطینی، از همه هموطنانش دعوت کرد تا با اتحاد و هم افزایی، درسی به دشمن دهند تا از تجاوز بیشتر در حق اسرای فلسطینی خودداری کنند.
«عبد الرحمن شدید» مدیر دفتر رسانه ای امور اسرا نیز در گفت و گو با ایرنا، آنچه را که در حق عزیز عویسات انجام گرفت، جنایت عمدی دانست و رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت عنوان و تصریح کرد: دشمن باید منتظر پیامدهای آن باشد.
وی افزود: به سبب اعلام عزا در دو زندان «عوفر» و «نفحه» توسط اسرای فلسطینی و بسته شدن بخش ها و سلول ها در این زندان ها از سوی مسئولان صهیونیست، وضعیتی در حال انفجار در این زندان ها حاکم است.
در همین راستا، «یونس ابودقه» عضو شورای قانون گذاری جنبش حماس، پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی به جرم ارتکاب جنایت های پی در پی و تجاوز به همه میثاق نامه ها و عرف ها، از طریق محاکم بین المللی را خواستار شد.
وی گفت: آنچه برای عویسات رخ داد، بخشی از سلسله قتل هایی بود که اسرائیل با خونسردی تمام، چندین سال است که به ویژه در حق زندانیان مرتکب می شود.
ابودقه، این اقدام شنیع را همزمان با نعره های نژادپرستانه ای دانست که شبانه روز رژیم صهیونیستی سر می دهد.
وی افزود: این سیاست منعکس کننده خوی درندگی و فاشیستی اشغالگران و دوری آنها از هرگونه ارزش های انسانی است.
این در حالی است که بنابر گزارش منابع ذیربط، در سال 2017 سه اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند. 170 اسیر دیگر نیز به علت بیماری در معرض خطر مرگ قرار دارند که باید برای درمان در مراکز پزشکی فورا آزاد شوند.


کد مطلب: 87410

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/87410/رنجهای-بیشمار-اسیران-فلسطینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir