۰
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

دومین نشست دو کره به زودی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور مدعی شد که دومین نشست دو کره به زودی در روستای مرزی پانمونجوم برگزار می شود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور مدعی شد که دومین نشست دو کره به زودی در روستای مرزی پانمونجوم برگزار می شود.
به گزارش ایرنا نخستین نشست سران دو کشور، روز 7 اردیبهشت در روستای مرزی 'پانمونجوم' برگزار شد
رهبران دو کره در بیانیه پایانی این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه 'پانمونجوم' به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.
همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح»، گفت و گو های سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.
بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.
به دنبال اقدام 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای لغو برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، کره جنوبی که خود پیشنهاد دهنده اصلی این نشست بود به تکاپو افتاد تا راهی برای برگزاری این نشست پیدا کند.
رییس جمهور کره جنوبی معتقد است که مذاکرات صلح شبه جزیره باید بدون هیچگونه وقفه ای ادامه داشته باشد.
کد مطلب: 87551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *