۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰

افشای حقایق پرونده ترامپ و روسها

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا گفت، گذشت زمان نشان می‌دهد بیشتر ادعاهای پرونده موسوم به "استیل" که درباره ارتباط با همدستی ترامپ با روسیه است، درست از آب در می‌آید.
مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا گفت، گذشت زمان نشان می‌دهد بیشتر ادعاهای پرونده موسوم به "استیل" که درباره ارتباط با همدستی ترامپ با روسیه است، درست از آب در می‌آید.
به گزارش ایسنا، جیمز کلاپر، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه با وب‌سایت خبری سالون گفت، این پرونده که بخشی از  آن به ارتباط میان کمپین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و روسیه اختصاص دارد، با تحقیقات متعاقب ایالات متحده آمریکا تایید شده است. این مدیر اطلاعاتی دوره اوباما تاکید کرد: در حالی که بیشتر ادعاهای جنسی در این پرونده به اثبات نرسیده است، شاهدیم بیشتر و بیشتر ادعاهای دیگر در این پرونده درباره رئیس‌جمهوری آمریکا و پیوندهای متحدانش با روسیه در طول زمان تایید شده است.
کلاپر گفت: برخی از مطالبی که در این پرونده درج شده است حقیقتا تایید شده است اما جدای از این، ارزیابی اطلاعاتی ما از طریق سایر منابع مورد اعتماد بوده است. بخش‌های جنسی این پرونده خیر، هنوز به اثبات نرسیده است اما نظر من این است که با گذشت زمان صحت قسمت‌های بیشتر و بیشتری از آن هم به اثبات می‌رسد ولی من نمی‌توانم به شما درصد بدهم.
این پرونده که از سوی کریستوفر استیل، مامور اطلاعاتی سابق انگلیس در زمان خدمت او در شرکت اطلاعات سیاسی فیوژن جی‌پی‌اس جمع‌آوری شد، پیش از آنکه ژانویه ۲۰۱۷ به صورت کامل در پایگاه خبری بازفید منتشر شود، به رسانه‌ها درز کرد. کلاپر تاکید دارد که هرگز از این پرونده به عنوان یک منبع در ارزیابی جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۷ استفاده نشد. طبق آن ارزیابی، روس‌ها با هدف تخریب وجهه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ و کمک به ترامپ در این انتخابات مداخله کردند.
کلاپر همچنین افزود: اول از همه اینکه ما از این پرونده به عنوان منبعی در گردآوری گزارش جامعه اطلاعاتی استفاده نکردیم. علاوه بر این، این پرونده محرمانه یا یک سند اطلاعاتی نیست. این در واقع جمع‌آوری ۱۷ یادداشت جداگانه است.  
جمهوری‌خواهان آمریکایی غالبا به این پرونده برای اثبات اینکه تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کمپین ترامپ از همان ابتدا با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است، استفاده می‌کنند چرا که بخشی از هزینه‌های تحقیقات شرکت فیوژن جی‌پی‌اس توسط وکلای حزب دموکرات و کمپین کلینتون تامین شده بود. ترامپ مکررا اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و کلاپر را به کار گذاشتن جاسوس در کمپینش متهم می‌کند چرا که پیش از آن فاش شد که این آژانس از یک مامور مخفی برای تماس با چندین تن از اعضای کمپین ترامپ استفاده کرده است.
کد مطلب: 87618
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *