۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲

چرا ملکه رنگ روشن میپوشد؟

با نگاهی به عکس‌های الیزابت دوم ملکه انگلیس می‌توان به این موضوع پی برد که وی در بیشتر مراسم رسمی-سیاسی یا حتی گردش‌های شخصی در زندگی روزمره اکثرا از رنگ‌های شاد یا اصطلاحا جیغی، چون صورتی، سبز، آبی، پرتغالی و ... استفاده می‌کند. آیا علت این امر علاقه او به این دست رنگ هاست یا اینکه توجه و پیگیری از مد‌های روز وی را به این سبک و سلیقه در پوشش سوق می‌دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که هیچکدام از این دو مورد دلیل انتخاب رنگ‌های جیغ توسط ملکه انگلیس نیست.
چرا ملکه رنگ روشن میپوشد؟
با نگاهی به عکس‌های الیزابت دوم ملکه انگلیس می‌توان به این موضوع پی برد که وی در بیشتر مراسم رسمی-سیاسی یا حتی گردش‌های شخصی در زندگی روزمره اکثرا از رنگ‌های شاد یا اصطلاحا جیغی، چون صورتی، سبز، آبی، پرتغالی و ... استفاده می‌کند.
آیا علت این امر علاقه او به این دست رنگ هاست یا اینکه توجه و پیگیری از مد‌های روز وی را به این سبک و سلیقه در پوشش سوق می‌دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که هیچکدام از این دو مورد دلیل انتخاب رنگ‌های جیغ توسط ملکه انگلیس نیست.
بنا به گزارش سایت عرب زبان "شاشةنیوز" با استناد به مستند"The Queen at ۹۰" الیزابت دوم به خاطر دیده شدن و جلب توجه در میان مردم از لباس‌های رنگ روشن استفاده می‌کند به طوری که هرگاه وی در مراسمی حاضر شد هر شهروند بتواند به راحتی با خود بگوید:اوه من ملکه را دیدم!
به این ترتیب هنگامیکه او در محافل یا مراسم عمومی و هچنین بازدید از برخی مکان‌ها حاضر می‌شود دیگر نیازی نیست مردم برای دیدنش مدام در جستجو و تلاش باشند، زیرا با این رنگ‌ها از دور هم توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تاکنون او هیچ لباس تیره‌ای به تن نکرده است؟ در جواب این سوال نیز باید گفت که این زن مشهور در خاندان سطلنتی انگلیس از لباس‌های تیره هم استفاده می‌کند، اما به ندرت و در حالتی خاص! در موارد انگشت شمار که وی اقدام به استفاده از این قبیل لباس‌ها کرده، جواهرات یا سنگ‌های قیمتی که در پارچه آن به کار رفته، آنقدر به چشم می‌آیند و جلب توجه می‌کنند که به اندازه لباس‌های روشن او را از فاصله دور قابل شناسایی می‌کنند.
از رنگ لباس‌های ملکه انگلیس که بگذریم، بد نیست بدانید در کاخ سلطنتی شخصی وجود دارد که یک مسئولیت ساده و عجیب بر عهده اوست. از آنجایی که الیزابت دوم حاضر نیست کوچکترین سختی را تحمل کند هیچگاه کفش‌های نو که برایش به صورت سفارشی ساخته می‌شوند یا حتی در مواردی اقدام به خرید آن‌ها از فروشگاهی خاص می‌کند را به پا نخواهد کرد مگر در یک صورت! آن هم اینکه شخص مذکور قبل از ملکه کفش را‌ها را مدتی کوتاه پا بزند تا اصطلاحا جا باز کرده و حتی برای ذره‌ای پا را نزد.
پس از آن ملکه اقدام به پوشیدن کفش‌های می‌کند که کوچکترین التهاب یا خراشی متوجه پا‌های وی نشود و کفش‌ها به راحتی قابل استفاده باشند. گفتنی است مدتی قبل نیز مجله مشهور آمریکایی"Reader's Digest" گزارشی درباره کیف‌های ملکه انگلیس منتشر کرد که با قرار دادن آن‌ها در حالات مختلف در مراسم به اطرافیان خود پیام‌هایی رمزی را می‌رساند.
کد مطلب: 87626
برچسب ها: ملکه انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *