۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۸

تهدید منافقین به تشدید حملات

کمتر از یک روز پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا به طور رسمی گروهک منافقین را از لیست گروه های تروریستی ایالات متحده خارج کرده، مریم رجوی، سرکرده این گروهک وعده داده اقدامات علیه ایران را تشدید می کند. وی همچنین تصمیم آمریکا را به منزله «حیات دوباره» گروهک خود معرفی کرده است.
به گزارش «تابناک»، پس از اعلام رسمی دولت آمریکا مبنی بر خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی ایالات متحده، سرکرده این گروهک در مصاحبه ای با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از برنامه های آتی این گروهک سخن گفته است.

در این مصاحبه، مریم رجوی با بیان اینکه اقدام آمریکا توازن قوای گروهک منافقین را با جهان تغییر خواهد داد، اظهار داشته از این پس این گروهک فعالیت های ضدنظام خود را در ایران تشدید کرده و تلاش بیشتری را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی صرف خواهد کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده گروهک منافقین بتواند از این پس بیش از گذشته خواسته های خود را به گوش دیپلمات های کشورهای مختلف جهان برساند و حمایت آن ها را برای براندازی نظام ایران جلب نماید.

رجوی در ادامه مدعی شده گروهک وی ارزش ها و اهداف دموکراتیک را دنبال می کند!

به هر حال وی در حالی از دموکراسی و ارزش های انسانی سخن می گوید که حتی هنوز هم با وجود خروج گروهکش از لیست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا، مقامات سیاسی کشورهای مختلف غربی نگرانی های جدی خود را نسبت به نقش حقوق بشر اعضای این گروهک توسط سرکردگانش ابراز می دارند.

اما نکته مهمتری که باید به آن توجه داشت، تضاد آشکار سخنان رجوی با دلایلی است که دولت آمریکا برای خارج کردن نام گروهک وی از لیست تروریستی به آن ها استناد کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده از آنجا که این گروهک در بیش از یک دهه گذشته مرتکب هیچ اقدام تروریستی نشده، دولت آمریکا تصمیم گرفته در تصمیم پیشین خود در رابطه با این گروهک تجدیدنظر کند.

اما زمانی که رجوی اعلام می کند اقدامات خود را در ایران و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی تشدید می کند، این امر به جز تلاش این گروهک برای تشدید اقدامات تروریستی خود در خاک ایران چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟ آیا در سابقه این گروهک می توان اثری از اقدامات مسالمت آمیز و سیاسی یافت تا با استناد به آن، سخنان رجوی را به اقدامات سیاسی تعبیر کرد و یا آنچه در طی سه دهه از سوی این گروه انجام گرفته صرفاً ترور و جنایت علیه شهروندان ایران بوده است؟

در کنار این امر، باید توجه داشت که بنا به اسناد افشا شده توسط شماری از مطبوعات معتبر آمریکایی، خروج نام این گروه از لیست گروه های ترویستی آمریکا تنها با دادن رشوه های کلان به سیاستمداران آمریکایی و فعالیت های لابی گرانه انجام گرفته است.

از جمله مشهورترین این سیاستمداران می توان به «تام ریج»، وزیر امنیت داخلی در کابینه جرج بوش و «نیوت گینگریچ»، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

به این ترتیب، آشکارا مشخص است که ایالات متحده خود به خوبی از ماهیت واقعی این گروهک آگاه است و تصمیم به خارج کردن نام آن از لیست گروه های تروریستی، جز با هدف افزایش فشارها و اقدامات خصمانه علیه ایران انجام نگرفته است.
کد مطلب: 8763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *