۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

هواداران افراطی فوتبال در راه روسیه

به گفته کارشناسان آرژانتین، لهستان، کرواسی، آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که احتمال دارد هواداران افراطی آنها برای ایجاد درگیری و دردسر عازم جام جهانی روسیه شوند.
به گفته کارشناسان آرژانتین، لهستان، کرواسی، آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که احتمال دارد هواداران افراطی آنها برای ایجاد درگیری و دردسر عازم جام جهانی روسیه شوند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل تارنمای خبری دیلی استار، کارشناسان هشدار داده اند که گروه های افراطی خشن از سراسر جهان برای ایجاد دردسر در جام جهانی عازم روسیه می شوند.
«اسوتلانا استفنسون» استاد جامعه شناسی دانشگاه متروپولیتن لندن، معتقد است: درگیری میان هواداران روس و لهستان بزرگترین تهدید محسوب می شود. خصومت دیرینه بین دو طرف می تواند به آشوب هایی بینجامد.
وی گفت: لهستان کشوری است که اوباش های آن بیشتر احتمال دارد درگیر خشونت شوند. آنها احتمالا هواداران روس را هدف قرار می دهند. عکس آن هم صادق است.
درسال 2012 ، بدنبال درگیری های خشونت بار میان هواداران روس و لهستانی در رقابت های یورو 2012، 183 تن بازداشت شدند.
استفنسنن گفت: این خطر وجود دارد که اقلیتی از اوباش آرژانتینی نیز به روسیه سفر کنند و باعث ناآرامی و دردسر شوند.
اوایل سال جاری میلادی گزارش هایی منتشر شد مبنی براینکه اوباش دو کشور روسیه و آرژانتین برای طرح ریزی حملات با هم متحد شده اند.
این کارشناس افزود: خشونت ها در مکان هایی مثل «نیژنی نووگراد» محل حضور هواداران آرژانتینی رخ خواهد داد و بروز درگیری در مسکو بعید است. مسابقه این تیم در این محل برگزار می شود.
دیلی استار پیشتر گزارش هایی در مورد تهدید هواداران انگلیسی از جانب گروه های افراطی تونسی منتشر کرده بود.
«آلبرتو تستا» استاد جرم شناسی دانشگاه وست لندن هم با اعلام نام این پنج کشور که احتمال دارد هواداران افراطی آنها به روسیه بروند، گفت: با این حال گروه های افراطی برای ورود به روسیه با دشواری روبه رو می شوند.
وی گفت: تدابیر امنیتی ویژه ای باتوجه به تهدیدهای تروریستی در روسیه اجرا می شود. ماموران مسلح روسیه وظیفه دارند هواداران افراطی را در جام جهانی تحت کنترل قرار دهند.
تستا افزود: همزمان با جام جهانی، گروه های افراطی روس رقابت موازی را پیگیری می کنند و می خواهند به عنوان خشن ترین هواداران شناخته شوند.
وی گفت: روس ها برخلاف بریتانیایی ها که بعد از مصرف مشروبات الکلی دردسر ایجاد می کنند، کاملا آموزش دیده اند و از تاکتیک های نبردهای چریکی استفاده می کنند و جوایز خود را با نمایش تصاویر ویدیویی نشان می دهند. آنها بسیار ماهر هستند، چرا که عموما افراد مقابل آنها بازداشت می شوند.
وی افزود: آنها قادرند خود را مخفی کنند. اگر بخواهند ضربه بزنند، از امتیاز میزبانی برخوردارند.
کد مطلب: 87713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *