۰
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰

اعتراض جالب براي جنایات صهیونیست

جمعی از فعالان حقوق بشر به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان هزاران کفش را در مقابل مقر شورای اتحادیه اروپا قرار دادند.
جمعی از فعالان حقوق بشر به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان هزاران کفش را در مقابل مقر شورای اتحادیه اروپا قرار دادند.
به گزارش ايسنا، هنگام برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، جمعی از فعلان حقوق بشر چهار هزار و ۵۰۰ جفت کفش به تعداد فلسطینیانی که از زمان جنگ ۲۰۰۸ غزه توسط ارتش اسرائیل شهید شده‌اند را در مقابل مقر شورای اتحادیه اروپا قرار دادند، کفش‌های مذکور را داوطلبان از سراسر اروپا فرستاده بودند.
مشارکت‌کنندگان این اقدام تحت عنوان "زندگی فلسطینیان مهم است" از رهبران اتحادیه اروپا خواستند به ظلم اسرائیل پایان داده و از حق زندگی فلسطینیان حمایت کنند.
فعالان به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بی‌دفاع خواستار تحریم اسرائیل شدند.
کریستوف سکوت، یکی از فعالان عضو سازمان مدنی "آواز" که ابتکار عمل اقدام مذکور را برعهده داشت در اظهارات مطبوعاتی گفت: این اقدام پیام روشنی از سوی ملت اروپا برای دولت‌های ماست و آن اینکه زندگی فلسطینیان برای ما مهم هستند و باید برای دولت‌های ما هم این چنین باشد.
سکوت آنچه که در حال حاضر در فلسطین رخ می‌دهد را در اشاره به نظام تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی"آپارتاید جدید" خواند.
همچنین وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل روز دوشنبه نشستی برگزار و وضعیت فاجعه‌بار غزه را مورد بررسی قرار دادند.
پیش از شروع این نشست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر پایبندی این اتحادیه به راهکار تشکیل دو کشور را اعلام کرد و گفت، اتحادیه اروپا به منظور رساندن کمک‌های فوری به غزه با نروژ همکاری می‌کند.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که تلاش‌ها را به سمت جلو سوق دهیم و در این راستا با شریکانمان در منطقه از جمله اردن، مصر و اتحادیه عرب، فلسطین، اسرائیل و آمریکا رایزنی می‌کنیم.
موگرینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بسیاری از خسارت‌های انسانی را مانع شویم به همین دلیل برای ارسال کمک‌های فوری به غزه با نروژ همکاری می‌کنیم.
کد مطلب: 87762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *