۰
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰

ضرورت حمایت دولت از برندسازی زیتون

رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: دولت باید در مسیر برندسازی، از تولیدکنندگان زیتون در کشور حمایت کند.
رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: دولت باید در مسیر برندسازی، از تولیدکنندگان زیتون در کشور حمایت کند.
«مهدی عباسی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که عدم برندسازی یکی از مهم‌ترین مشکلات تولید زیتون در ایران است، اظهار کرد: یکی از تسهیلاتی که دولت می‌تواند به تولیدکنندگان پرداخت کند، ارائه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت یارانه و طی دو سال است، چون با این اقدام در واقع پول مردم به خود مردم بازگردانده می‌شود.
وی با اشاره به تولید سالیانه حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن زیتون در کشور، ادامه داد: نمی‌توان آمار دقیقی از تولید زیتون در کشور ارائه داد، اما استان‌های زنجان، فارس، قزوین، گیلان و گلستان عمده تولیدکنندگان زیتون کشور بشمار می‌روند. هم‌چنین واردات زیتون به کشور ممنوع است و بر اساس استاندارد ۱۴۴۶ تنها می‌توان روغن زیتون و دیگر فرآورده‌های جانبی زیتون را وارد کرد.
عباسی در ادامه با اشاره به این‌که برخی فروشگاه‌های عرضه زیتون در کشور به صورت قاچاق زیتون را وارد کرده و به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: قاچاق در هر صنفی ضربه به تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود و باید راه‌کارهایی برای جلوگیری از قاچاق محصولاتی که در کشور تولید می‌شود، پیش‌بینی کرد. در همین راستا، فقدان برندسازی نیز از جمله دلایل موفق نبودن رویکرد تولید محصولات جانبی از زیتون در کشور است.
رئیس شورای ملی زیتون ایران با اشاره به این‌که کالای بی‌کیفیت و مرغوب با برندسازی تمیز داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این منظور قدم‌های خوبی برداشته شده و احصای برند از جانب صاحبان صنایع به موازات تاسیس شرکت‌های بازاریابی تاثیر چشم‌گیری در بهبود وضعیت زیتون تولیدی استان زنجان می‌گذارد. باغ‌داری که وارد مقوله برندسازی می‌شود توانایی بازاریابی ندارد و شورای ملی زیتون برای تکمیل این زنجیره برنامه‌ریزی کرده است.
کد مطلب: 87796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *