۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰

علت گرانی "گوشت" از زبان آقای وزیر

وزیر جهادکشاورزی گفت: کسری ایجاد شده ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، سبب گرانی گوشت گوسفندی در بازار شده است.
وزیر جهادکشاورزی گفت: کسری ایجاد شده ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، سبب گرانی گوشت گوسفندی در بازار شده است.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار افزود: کنترل قیمت ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز گوسفندی به عرضه پیشی گرفته است.
وی اظهار داشت: بخش عمده تولید گوشت گوسفندی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان عشایر و روستاییان رمه گردان صورت می گیرد که با کمبود ظرفیت مراتع و محدودیت تامین علوفه مواجه هستند؛ این امر مشکلاتی را برای تولید و تامین دام سبک ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که تجار ایرانی در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می کنند.
وزیر جهادکشاورزی گفت: برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید با هواپیما حمل شود که اکنون گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.
وی اضافه کرد: علاوه بر مشکل کمبود تولید بخشی از گرانی گوشت قرمز به سوء استفاده برخی در بازار برمی گردد که باید توسط دستگاه های نظارتی کنترل شود.
حجتی افزود: تلاش داریم از کشورهای مختلف گوشت گرم مورد نیاز کشور را تامین و در فروشگاه های زنجیره ای و بازار عرضه کنیم.
وزیر جهادکشاورزی درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران بر حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیر بسزایی داشته در حالی که این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است. 
دولت هشت هزارتن سیب زمینی را خرید تضمینی کرد 
حجتی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اکنون سهمیه سطح تولید به مناطق داده شده اما به دلیل مسائل اقلیمی و زودتر گرم و سرد شدن برخی مناطق کشور، ممکن است همزمان محصول گوجه فرنگی از دو استان جیرفت - کهنوج و بندرعباس وارد بازار شود که موجب افت قیمت می شود. 
وی اظهار داشت: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستور کار دارد و تاکنون 8 هزارتن سیب زمینی طرح استمرار در خارج از فصل تولید خریداری شده است.
کد مطلب: 87847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *