۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶

هشدار تركيه به سوريه

دولت تركيه به اين نكته اشاره كرد كه اگر از داخل سوريه حملات خمپاره‌اي به مناطق مرزي اين كشور ادامه يابد، دولت آنكارا اقدام متقابل انجام مي‌دهد.
 به نقل از خبرگزاري رويترز، روز جمعه يك خمپاره‌ از داخل سوريه به منطقه‌اي واقع در جنوب شرق تركيه پرتاب و منفجر شد كه طي آن چند منزل مسكوني و ساختمان‌ اداري تخريب شدند.

احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه به خبرنگاران در نيويورك گفت، آنكارا اين رويداد را به سازمان ملل و ناتو گزارش داده است.

وي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك بدون اشاره به جزئيات بيشتر در اين باره افزود: تمايل دارم كه به اين نكته اشاره كنم در صورتي كه چنين حملاتي از سوريه به داخل نواحي مرزي تركيه ادامه يابد ما از حقوق خود حفاظت و دفاع مي‌كنيم.

تركيه ميزبان صدها هزار تن از آوارگان سوري است كه به دليل ناآرامي‌هاي اخير به اين كشور پناه آورده‌اند.

در آوريل سال جاري ميلادي تركيه اعلام كرد كه دست كم پنج تن از جمله دو مقام تركيه‌اي در جريان تيراندازي در يكي از كمپ‌هاي آوارگان سوريه در منطقه كليس در تركيه مجروح شدند.

پس از آن كه يكي از جت‌هاي شناسايي تركيه در ژوئن مورد هدف نيروي هوايي سوريه قرار گرفت و سقوط كرد دولت آنكارا نيروهاي نظامي و هوايي خود را در ۹۰۰ كيلومتر مركز مشترك با سوريه افزايش داده است.

در آن زمان رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه اعلام كرد در صورتي كه به مرزهاي تركيه از سوي سوريه تعرض شود به عنوان يك خطر و تهديد تلقي شده و آنها را به عنوان يك هدف نظامي تلقي مي‌كند.
کد مطلب: 8788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *