۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

آقایان CAS با دادگاه های دیگر فرق دارد!

حکم قابل پیش بینی دادگاه عالی ورزش بر خلاف آنچه مسئولان خوش بین پرسپولیس اعلام کرده بودند رای به ادامه محکومیت باشگاه پرسپولیس داد تا مشخص شود که دست اندارکاران این باشگاه تا چه اندازه با مسائل حقوقی و دیپلماسی بین الملل ناآشنا هستند.
حکم قابل پیش بینی دادگاه عالی ورزش بر خلاف آنچه مسئولان خوش بین پرسپولیس اعلام کرده بودند رای به ادامه محکومیت باشگاه پرسپولیس داد تا مشخص شود که دست اندارکاران این باشگاه تا چه اندازه با مسائل حقوقی و دیپلماسی بین الملل ناآشنا هستند.
به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شاهکار توامان مهدی طارمی و مسئولان باشگاه پرسپولیس که فصل گذشته سرخپوشان را نقره داغ کرد، منجر به محرومیت این باشگاه از پنجره نقل و انتقالات شد. حکمی که نشان داد همانند تمام موارد قبلی فیفا با هیچ کشور و تیمی شوخی ندارد و کاملا قانونی با تمام تخلفات برخورد خواهد کرد. با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که از دادگاه عالی ورزش فرجام خواهی کرده اند و احتمالا محرومیت باشگاه پرسپولیس بخشیده می شود، اتفاقی که مشخص بود رخ نخواهد داد.
گرشاسبی و سایر مسئولان حقوقی باشگاه پرسپولیس صرفا از امیدواری برای حل مشکل صحبت کردند اما یک بار اشاره ای نکردند که این محرومیت به چه دلیل و بر اساس چه ماده قانون یا آیین نامه ای باید برداشته شود. باشگاه متخلفی که جعل قرارداد کرده و قصد فریب فیفا را داشته چرا باید بخشیده شود؟
دادگاه CAS سرانجام در شرایطی که همه با امیدواری از بخشش باشگاه پرسپولیس صحبت می کردند، رای به محکومیت پرسپولیس تا پایان حکم قبلی داد. حکمی که به موجب آن پرسپولیس تا زمستان باید برای جذب بازیکن صبر کند. رای دادگاه عالی ورزش یک درس مهم برای مسئولان و دست اندرکاران دارد؛ آقایان اگر دورهمی فوتبال داخلی عادت کرده اید تخلفات را سرپوش بگذارید و با توصیه و سفارش و ریش سفید بازی از مسئولیت های خود فرار کنید، نهادهای بین المللی به این گونه نیست. یک بار برای همیشه یاد بگیرید که رفتار درست انجام بدهید و اگر انجام ندادید منتظر عواقبش باشید.
این نخستین بار نیست که نهادهایی مانند فیفا، CAS و ... حکم به محرومیت، جریمه و یا تعلیق نمایندگان یا تیم های ایرانی می دهند اما همه این محرومیت ها درس عبرتی برای مسئولان نشده که اگر توانایی استانداردسازی عملکرد خود منطبق با الگوهای جهانی را ندارند و به سیستم هرج و مرج گونه داخلی عادت کرده اند، حداقل در میادین بین المللی ترک عادت کنند و کمی رفتار حرفه ای از خود بروز بدهند. 
اما همچنان که در گذشته این احکام انضباطی تنبه لازم را برای مسئولان ایرانی نداشته این بار نیز این اتفاق نخواهد افتاد. آقایان در باشگاه پرسپولیس امیدوار به بخشش بودند اما نمی دانستند که بخشش بی مورد و بی حساب و کتاب فقط رویه ای برای انجام دوباره تخلف باز خواهد کرد و امیدواری به بخشش. خبر ادامه محرومیت باشگاه پرسپولیس مسلما خبر خوبی برای هواداران این تیم به شمار نمی رود، اما اگر چنین بخششی منجر به تکرار تخلفات می شد و افراد مقصر ژست آدم پیروزمند به خود می گرفتند.
کد مطلب: 87939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *