۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۸

روس‌ها برای افزایش تولید نفت دست به کار شدند

غول نفتی روس‌نفت روسیه طی دو روز گذشته تولید خود را ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.
غول نفتی روس‌نفت روسیه طی دو روز گذشته تولید خود را ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.
به گزارش ايسنا، بلومبرگ با اشاره به اظهارات مدیر دارایی شرکت رنسانس کپیتال گزارش داد روس‌نفت در آماده سازی برای تصمیم اوپک به منظور آغاز تسهیل محدودیت‌های تولید، به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرده است تولید نفت را طی دو روز گذشته ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.
این شرکت ظرفیت تولید شناور بین ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز دارد و متوسط تولید روزانه‌اش در سه ماهه نخست امسال ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز بوده است.
طبق اعلام سرویس مطبوعاتی روس‌نفت، این شرکت همچنان با سهمیه‌ای که تحت توافق اوپک با متحدانش تعیین شده تولید می‌کند، اما نخستین افزایش تولید نشانه واضحی است که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه مشتاق است به نرخ تولید روزانه بالاتر بازگردد، به خصوص پس از این‌که سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست به مدد بهبود قیمت‌ها، هفت برابر افزایش یافت.
روس‌نفت در زمان انتشار آمار سه‌ماهه اول اعلام کرد می‌تواند تولیدش را به سرعت ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
قیمت نفت دو هفته پیش پس از این‌که وزیران انرژی عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند این دو کشور در واکنش به افت شدید تولید ونزوئلا و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آماده تسهیل محدودیت‌های تولید هستند روند کاهشی پیدا کرد.
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با بلومبرگ گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره کم‌کردن سهمیه‌های کاهش تولید گرفته نشده است. این تصمیم پیش از ۲۲ ژوئن گرفته نمی‌شود. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی نیز گفت: این تصمیم بایستی با موافقت اکثریت اتخاذ شود. با این حال به نظر می‌رسد اکثر معامله‌گران افزایش تولید از سوی اوپک و روسیه را قطعی می‌دانند. متوسط تولید روزانه عربستان سعودی نیز رو به افزایش بوده و هفته گذشته به بالاترین میزان در هفت ماه گذشته رسید.
تحلیلگران کالای موسسه مالی" سیتی" اوایل ماه گذشته برآورد کردند روسیه ۴۰۸ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید غیرفعال دارد که چهار درصد از کل تولید این کشور به میزان ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز را تشکیل می‌دهد. با این حال این رقم بسیار کمتر از ظرفیت غیرفعال عربستان سعودی است که به ۲.۱۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد، اما همچنان بخش قابل توجهی از کل ظرفیت تولید شناور کشورهای شرکت کننده در پیمان کاهش تولید نفت به شمار می‌رود.
تمجید رییس جمهور روسیه از تلاش‌های اوپک برای افزایش قیمت‌های نفت
در این بین رویترز گزارش داد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، گفت: تلاش‌های اوپک برای قیمت‌های نفت خوب بوده است.
پوتین روز جمعه در دیدار با ولیعهد ابوظبی گفت: تلاش‌های مشترک ما از جمله اقدامات دوستانمان در عربستان سعودی و در اوپک به طور کلی، نتایج خوبی را برای تثبیت بازار هیدروکربن به بار آورده است.
کد مطلب: 87977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *