۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹

غول فناوری روسیه در دنیای گجتها

شرکت یاندکس نخستین اسپیکر هوشمند خود را به بازار عرضه کرد.
غول فناوری روسیه در دنیای گجتها
شرکت یاندکس نخستین اسپیکر هوشمند خود را به بازار عرضه کرد.
به گزارش ایسنا از تاس، این اسپیکر مجهز به دستیار اختصاصی یاندکس با نام «آلیسا» است که همانند اسپیکرهای گوگل، آمازون و اپل فرمان‌های صوتی را اجرا می‌کند.
محصول جدید یاندکس برای کاربران روس طراحی شده که با بهره‌گیری از هفت میکروفن حساس، دقت بالایی در اجرای فرامین درخواستی به زبان روسی دارد.
به گفته سازندگان، این گجت تنها دستگاه حال حاضر در دنیای فن‌آوری است که قابلیت کنترل تلویزیون کاربر را دارد و او را از بکارگیری کنترل تلویزیون بی نیاز می‌کند.
همچنین این دستگاه علاوه بر پاسخگویی مناسب با سوالات و درخواست‌های کاربر، امکان جست‌وجوی فیلم و موسیقی و پخش آن، برنامه‌های تلویزیونی، خواندن کتاب، پخش قصه برای کودکان، اخبار، آب و هوا، سفارش غذا، توصیه‌های بهداشتی و ورزشی، برنامه‌های حمل و نقل پایانه‌های مسافربری و ... دارد که به گفته طراحان آن بیش از 4000 مهارت تاکنون برایش تعریف شده است.
اسپیکر یاندکس به بلوتوث و پورت HDMI مجهز است و امکان پخش موسیقی را با بلندگوهای 10 واتی و ساب ووفر ۳۰ واتی اش با کیفیت و شفافیت بالا فراهم کرده است.
نخستین گجت روسیه با قیمت ۹۹۹۰ روبل (کمتر از ۱۶۰دلار) از ماه آینده در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.
کمپانی یاندکس برنامه‌های متعددی را برای تبدیل روسیه به کشوری هوشمند در دست اجرا دارد که به لطف بهره‌گیری از ماهواره‌های اختصاصی، زیرساخت‌های کامل شبکه‌های اینترنتی و سرمایه‌گذاری کلان توانسته در این زمینه به موفقیت دست یابد.
 
کد مطلب: 87990
برچسب ها: هوشمند روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *